منوی دسته بندی

نقد و بررسی مشخصات گوشی Poco F6 Pro

نقد وبررسی پوکو F6 Pro

بررسی گوشی Poco F6 Pro نشان می‌دهد که با یک گوشی قاتل پرچمدار از زیر‌برند شیائومی یعنی پوکو طرف هستیم. با توجه به سابقه موفق نسخه‌های پرو سری محبوب F، انتظارات از این مدل بسیار بالا بود که ما در این مقاله از سایت نقد و بررسی موبایل موبونقد به پاسخ این سوال مهم که آیا پوکو F6 Pro ارزش خرید دارد یا نه؟ میپردازیم. خوشبختانه پس از معرفی پوکو F6 پرو، کارشناسان چینی توانستند تمام انتظاراتی که از سری جدید پوکو قاتل پرچمدار انتظار می‌رفت را به خوبی برآورده کنند. پیش‌بینی می‌شود که امسال این مدل به دلیل داشتن پردازنده قدرتمند به یکی از پرفروش‌ترین‌ها، به ویژه در بین گیمرها و عاشقان بازی تبدیل شود.

جعبه گشایی و آنباکس گوشی Poco F6 Pro

پوکو F6 پرو در یک جعبه استاندارد با دو تکه مقوایی عرضه می‌شود. این جعبه کاملاً سیاه با حروف زرد است که با طرح رنگی سنتی برند مطابقت دارد دقیقا همانند بقیه پوکوها !! جعبه از مقوا ساخته شده است و نگهدارنده‌های داخلی آن، از جمله نگهدارنده گوشی نیز از مقوا هستند. تنها قطعه پلاستیکی که مشاهده کردیم، در بسته‌بندی گوشی قرار داشت. غیر از این، برای دوستداران محیط زیست نمره بالایی می‌گیرد. با پوکو F6 پرو یک بسته لوازم جانبی بسیار غنی دریافت می‌کنید.

آنباکسینگ Poco F6 پرو مشکی

این بسته شامل یک شارژر HyperCharge 120 واتی و یک کابل اختصاصی USB Type-A به Type-C است. اگر می‌خواهید گوشی را با حداکثر سرعت شارژ کنید، باید مراقب هر دو باشید. همچنین در جعبه یک قاب TPU سیاه غیر شفاف، محکم و با ضخامت معقول وجود دارد.

صادقانه بگوییم، چیزی بیشتر از این هم نمیتوانستیم از پوکو انتظارداشته باشیم و پوکو هم به خوبی این درخواست ها را می‌شناسد و بر خلاف بعضی از کمپانی ها نظیر اپل و سامسونگ به خواست مشتری اهمیت فراوانی می‌دهد.

آنباکس و جعبه گشایی گوشی Poco F6 Pro

طراحی و ظاهر گوشی Poco F6 Pro

قبل از بررسی طراحی و ظاهر گوشی Poco F6 Pro، باید به یک نکته مهم اشاره کنیم: در تاریخ 8 آذر 1402 (29 نوامبر 2023)، شیائومی از گوشی ردمی K70 رونمایی کرد. هنگامی که این گوشی را در کنار Poco F6 Pro قرار می‌دهیم، شباهت‌های بسیاری از نظر طراحی و سخت‌افزار میان این دو دستگاه وجود دارد که به وضوح قابل مشاهده است. به عبارت ساده‌تر، اگر قبلاً گوشی Redmi K70 را دیده باشید، گوشی Poco F6 Pro چیز جدیدی برای ارائه ندارد.

ظاهر و طراحی گوشی Poco F6 Pro

البته از نظر طراحی و ظاهر گوشی Poco F6 Pro شباهت زیادی با گوشی Poco X6 Pro دارد و میتوان این دو گوشی را از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم دانست. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، گوشی Poco F6 Pro با فریمی آلومینیومی طراحی شده که دور تا دور بدنه قابل مشاهده است. طراحی این فریم ساده و بدون جزئیات خاصی است. در سمت راست گوشی کلیدهای ولوم و پاور قرار دارند، در حالی که سمت چپ گوشی خالی است. در پایین گوشی پورت شارژ، میکروفون، اسپیکر و شیار سیم کارت دیده می‌شوند و در بالای گوشی سنسور مادون قرمز و اسپیکر دوم قرار دارد.

زوایای کناری گوشی پوکو اف 6 پرو

بررسی گوشی Poco F6 Pro از نظر پردازنده و عملکرد

گوشی Poco F6 Pro به لطف استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 همچنان به اصول شرکت مبنی بر ارائه ارزش عالی در برابر پول پایبند است و از نظر پردازنده و عملکرد دقیقاً مانند پوکو F5 پرو که سال پیش معرفی کرده بود، قدرت بسیار بالایی در اجرای بهترین بازی های اندرویدی 2024 دارد.

پردازنده پوکو F6 Pro اسنپدراگون 8 نسل 2

برای تحقق بخشیدن به این ارزش، پوکو به این نتیجه رسیده مانند استفاده از تراشه برتر کوالکام سال گذشته به جای جدیدترین مدل، در این سری از پردازنده پارسال کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 در پوکو F6 Pro استفاده کند. حتی با این حال، این دستگاه یک میان‌رده بالا یا حتی «قاتل پرچمدار» بسیار ممتاز است که با قیمت رقابتی با سری های پرچمدار و با حداقل معایب و کاستی ها عرضه می‌شود.

تشابه پوکو F6 Pro و Redmi K70

پوکو F6 پرو در واقع یک گوشی تغییر برند یافته از شیائومی ردمی K70 است، بنابراین اگر به این مدل برخورد کردید، بدانید که همان گوشی است. ما در این بررسی همچنان به آن به عنوان پوکو F6 پرو اشاره خواهیم کرد، اما تمام نتایج بررسی باید به Redmi K70 نیز اعمال شود.

همانطور که ذکر کردیم، پوکو F6 پرو از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 سال گذشته استفاده می‌کند، همان چیپستی که در گوشی های سری S23 سامسونگ مثل S23 Ultra و S23 Plus استفاده شده بود اگرچه ممکن است این چیپست جدیدترین و بهترین نباشد، اما همچنان یک چیپست فوق‌العاده قدرتمند است که هر وظیفه‌ای را به راحتی انجام می‌دهد.

بررسی مشخصات پردازنده پوکو F6 Pro

بررسی پوکو F6 Pro از نظر کیفیت صفحه نمایش

فقط چیپست قدرتمند نیست که در مشخصات پوکو F6 پرو می‌درخشد. این گوشی همچنین دارای یک صفحه نمایش AMOLED همه جانبه 6.67 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل، عمق رنگ 12 بیتی، تاریکی PWD با فرکانس 3840 هرتز است.

کیفیت صفحه نمایش پوکو F6 Pro

باید به حداکثر روشنایی 4000 نیت گوشی Poco F6 Pro نیز اشاره کنیم که در شرایط عادی مقدار 700 نیت را ارائه می‌دهد، اما در صورت نیاز می‌توانید آن را افزایش دهید. آزمایش‌های انجام‌شده بر روی روشنایی این گوشی نشان می‌دهد که عدد 4000 نیت بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و گوشی به این مقدار نمی‌رسد.

نکته جالب دیگر درباره نمایشگر این گوشی، قابلیت Wet Touch است که حتی وقتی دستان شما خیس باشد نیز به درستی عمل می‌کند. در نتیجه، با بررسی نمایشگر گوشی Poco F6 Pro، می‌توان گفت که این گوشی با بهره‌گیری از پنل بزرگ، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و فناوری‌هایی نظیر Wet Touch و تراکم پیکسلی فوق العاده، امتیازات بالایی در این زمینه کسب می‌کند.

کیفیت صفحه پوکو اف 6 پرو در پخش فیلم

دوربین گوشی Poco F6 Pro

سیستم دوربین پوکو F6 پرو به هیچ وجه ضعیف نیست. نسبت به مدل پیشین و سال گذشته، دوربین اصلی به یک دوربین 50 مگاپیکسلی بزرگتر و روشن‌تر که مجدداً از OIS بهره می‌برد، تجهیز شده است. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و همچنین یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارید.

ماژول دوربین گوشی Poco F6 Pro همانند سری X پوکو مربعیشکل طراحی شده و از این نظر شباهت بسیاری به برادران ارزان قیمت خود یعنی Poco X6 Pro و Poco X6 5G دارد.

دوربین پوکو F6 Pro

عکس های گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی در روشنایی روز و در محیط های پر نور عکس هایی بشدت زیبا و دل انگیز ثبت می‌کند که قابل مقایسه با گوشی های پرچمدار است اما با کاهش نور عکس ها کیفیت خود را کمی از دست می‌دهند و بی روح می‌شوند و از گوشی های پرچمدار فاصله می‌گیرند.

در مقایسه دوربین گوشی Poco F6 Pro با نسل قبل آن یعنی F5 Pro، اگر جزئی‌تر به تفاوت این دو دوربین نگاه کنید، متوجه این می‌شوید که دوربین گوشی جدید از نظر اندازه سنسور و اندازه دریچه دیافراگم وضعیت بهتری نسبت به دوربین گوشی Poco F5 Pro دارد و به همین خاطر عکس‌هایی شفاف‌تر، روشن‌تر و با کیفیت بالاتری ثبت می‌کند که میتوان راضی کننده برای این بازه قیمتی باشد.

دوربین اصلی پوکو F6 Pro

فیلم برداری دوربین پوکو F6 Pro

با دوربین این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 8K ضبط کنید، اما نرخ فریم در این حالت بسیار پایین است و نهایتاً 24 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد کیفیت 4K با 60 فریم بر ثانیه تجربه بهتری ارائه می‌دهد. همچنین باید به وجود gyro-EIS اشاره کنیم که به لطف آن می‌توانید در حین قدم زدن فیلم‌برداری کنید و نگران لرزش دوربین نباشید. علاوه بر این، کیفیت بالای فیلم‌های اسلوموشن این دوربین نیز قابل توجه است که می‌توانند با کیفیت 1080p و نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط شوند.

کیفیت فیلم برداری Poco F6 Pro

رابط کاربری و سیستم عامل پوکو اف 6 پرو

گوشی Poco F6 Pro با سیستم عامل HyperOS شیائومی عرضه شده است. این سیستم عامل انسان محور که برای اکوسیستم هوشمند دستگاه‌های شیائومی طراحی شده، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی محسوب می‌شود و قرار است تمام دستگاه‌های شیائومی را به هم متصل کند.

سیستم عامل این گوشی بر پایه اندروید 14 ساخته شده است، بنابراین آخرین تغییرات ظاهری و قابلیت‌های محیط کاربری نیز در این گوشی وجود دارد. شیائومی وعده داده است که گوشی Poco F6 Pro تا 3 سال آپدیت نرم‌افزاری و تا 4 سال آپدیت امنیتی برای این گوشی ارائه دهد.

رابط کاربری گوشی Poco F6 Pro Hyper.OS

سایر قابلیت های گوشی Poco F6 Pro

نمی‌شود از سایر ویژگی‌های جالب پوکو F6 پرو نظیر صرف نظر کنیم، پشتیبانی از شارژ سریع HyperCharge 120 واتی برای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، که با این حقیقت که شارژر در جعبه محصول قرار دارد، شیرین‌تر می‌شود. همچنین اسپیکرهای استریو، فرستنده IR و NFC نیز به برخی از امکانات دیگر اشاره می‌کنند.

سایر مشخصات پوکو F6 Pro

اسپیکر پوکو F6 Pro

اسپیکرهای گوشی Poco F6 Pro صدای استریو و تقویت شده توسط پردازنده گوشی ارائه می‌دهند. تست‌های انجام‌شده بر روی صدای اسپیکر این گوشی نشان داد که حجم و کیفیت صدا نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. صداهای میانه تمیز و واضح هستند و بیس صدا به خوبی قابل شنیدن است. در حالت صدای حداکثری هم، افت کیفیت قابل‌توجهی مشاهده نمی‌شود. شرکت شیائومی مانند دیگر دستگاه های با کیفیتش در این گوشی هم از قابلیت Dolby Atmos برای بهبود کیفیت و حجم صدای اسپیکرهای این گوشی استفاده کرده است.

poco f6 pro side 2 mobonaghd com

لازم به ذکر است که گوشی Poco F6 Pro فاقد جک 3.5 میلی‌متری است و باید از هندزفری‌های بی‌سیم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. با این حال در بخش کیفیت صدا به دلیل شفافیت و حجم صدای بالای اسپیکر استریو این گوشی نمره قبولی موبونقد را کامل می‌گیرد.

بررسی باتری گوشی Poco F6 Pro

پکیج باتری گوشی Poco F6 Pro شامل شارژر 120 واتی با قابلیت هایپر‌شارژ شیائومی و کابل مناسب شارژ که برای اولین بار در شیائومی 11T Pro شاهد آن بودیم بهره می‌برد که در کنار باتری 5000 میلی آمپرساعتی پوکو F6 پرو پکیجی کامل و بی نقص را تشکیل داده است و نمره تایید موبونقد را می‌گیرد.

بررسی شارژدهی باتری PocoF6 Pro

آیا گوشی Poco F6 Pro ارزش خرید دارد؟

به طور کلی به دلیل داشتن پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 و بازه قیمتی میان رده یا حتی بالارده این گوشی می‌توان گفت برای بسیاری از افراد ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند برطرق کننده تمام نیاز های کاربر مثل نیاز به داشتن یک دوربین خوب و کارآمد، پردازنده قوی و سریع برای اجرای هرچه روان تر سیستم عامل و حتی اجرای بهترین بازی ها و همچنین داشتن اسپیکر و باتری قوی.

poco f6 pro ending mobonaghd com

در نتیجه، من سینا گلزاده از رسانه‌ نقد و بررسی تخصصی موبونقد به شما خرید این گوشی را برای گیمیر ها و افرادی که می‌خواهند یک گوشی کامل و بی نقص داشته باشند اما نمی‌خواهند جیب خود را با خرید پرچم دار های گران قیمت خالی کنند، پیشنهاد میکنم.

سینا گلزاده وب‌سایت
من و دوستانم در این سایت به بررسی صادقانه انواع گوشی، لوازم جانبی، لپ تاپ و... می پردازیم و تجربه چندین سالمون در اختیارتون قرار میدیم، ممنون میشم اگر سوالی داشتین پایین این پست بپرسین حتما در اولین فرصت جواب میدم 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *