منوی دسته بندی

حل مشکل پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست (با 3 روش)

حل مشکل پیامک دستگاه شما غیر قانونی است.

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به سراغ خرید یک گوشی هوشمند می‌روید و پس از خرید با پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست یا دستگاه زیر در سامانه همتا ثبت نشده و از این تاریخ سرویس نخواهدگرفت روبرو شدید.

اگر به هر دلیل این دستگاه را بدون گارانتی خریداری کرده اید و به اصطلاح دستگاه کد فعال سازی ریجستری ندارد، مشکل جدی است و باید به دنبال ریجستری و ثبت در سامانه همتا باشید که هزینه بیشتری هم برای خریدار دارد و در بعضی از موارد تا یک سوم قیمت گوشی هم این هزینه محاسبه می‌شود.



محتوای پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست

مشکل پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست

اگر گوشی را از فروشگاه معتبری خریداری کرده اید و کالا گارانتی دارد نیازی به هیچ نگرانی نیست!!

در اکثر موارد واردات گوشی، گوشی موبایل توسط فروشنده به سرعت فروش می‌رود و زودتر از ثبت گمرک و سامانه همتا به دست خریدار و مصرف کننده می‌رسد و در این زمان است که پیغام یا پیامک دستگاه زیر در سامانه همتا ثبت نشده یا پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست و از این تاریخ سرویس نخواهدگرفت را دریافت می‌کنند و هراسان به فکر تماس با فروشنده و حتی ثبت شکایت از فروشنده هم هستند!

حل مشکل ثبت دستگاه غیز قانونی در سامانه همتا

نیاز به هیچ کاری نیست!! بعله اگر کالای شما گارانتی داشته باشد جای هیچ نگرانی نیست فقط کافی است قسمت مخفی شده کارت گارانتی که یا داخل جعبه است یا روی جعبه چسپانده شده است را بخراشید و از کد فعالسازی هک شده روی آن برای فعالسازی دستگاه اقدام کنید.

که به این منظور باید با شماره گیری *7777# و انتخاب مراحل زیر اقدام به فعالسازی گوشی همراه خود کنید تا در نهایت دیگر پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت نکنید.

ثبت کد فعالسازی از طریق کد دستوری در سامانه همتا مرحله اول

از منوی اول گزینه فعالسازی را انتخاب کرده، سپس شماره موبایلی که می‌خواهید گوشی رویآن شماره فعال شود را وارد و یا انتخاب کنید؛ در ادامه کد IMEI دستگاه را وارد کنید تا گوشی موبایل توسط سامانه همتا شناسایی شود و در انتها برای نهایی شدن ریجستری باید کد فعالسازی روی جعبه و کارت گارانتی را وارد نمایید.

ثبت کد فعالسازی از طریق کد دستوری در سامانه همتا مرحله دوم

اما اگر با طی مراحل فوق باز هم پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت کردید و یا با پیامک اشتباه بودن کد فعالسازی مواجه شدید باز هم جای نگرانی نیست و می توانید با امتحان کردن دوباره مراحل فوق بعد از گذشت حداقل 1 هفته به احتمال 90 درصد گوشی خود را رجیستر کنید.


چرا پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت می‌کنیم؟!

دلیل اصلی دریافت پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست این است که دستگاه شما تا آن تاریخ در سامانه همتا ثبت نشده است.

این پیامک می‌تواند به دلایل مختلفی نیز ارسال شود و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. باید بدانید که همه گوشی‌های تلفن همراه و دستگاه‌های دیگری که سیم‌کارت دارند باید در طرح رجیستری شرکت کنند و این طرح بر اساس یک برنامه زمانی انجام می‌شود.

بررسی علت تشخیص غیر قانونی بودن دستگاه موبایل توسط سامانه همتا

در ادامه به بررسی و ارائه راه حل دقیق تمام حالات مسدودی سامانه همتا می پردازیم.


استفاده از یک اسلات سیم‌کارت دستگاه دو سیم‌کارت

برای ثبت دستگاه خود در سامانه همتا، باید شماره IMEI هر دو اسلات (شکاف) سیم‌کارت را وارد کنید. اگر فقط یک اسلات را قبل از زمان مشمولیت دستگاه خود استفاده کرده باشید و سیم‌کارتی را در اسلات دیگر قرار دهید، پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت خواهید کرد. بنابراین، باید از فرآیند «افزودن دستگاه» استفاده کنید و شماره IMEI هر دو اسلات را ثبت کنید.

استفاده از یک اسلات سیم‌کارت گوشی دو سیم‌کارت

جابجایی سیم‌کارت 1 با سیم‌کارت 2

اگر دستگاه شما دو شکاف برای سیم‌کارت دارد و سیم‌کارت‌های خود را عوض کرده‌اید (یعنی سیم‌کارتی که در سامانه همتا ثبت شده است را در شکاف دوم قرار داده‌اید)، ممکن است پیامکی دریافت کنید که و آن هم پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست، باشد. برای حل این مشکل، باید سیم‌کارت‌ها را به حالت اول برگردانید و سیم‌کارت ثبت شده را در شکاف اول بگذارید.

جابجایی سیم‌کارت 1 با سیم‌کارت 2 در گوشی

گوشی گارانتی ندارد و قاچاق است

اگر دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری در کشور روشن نشده باشد یا از راه‌های غیر قانونی وارد شده باشد، نمی‌توانید بیش از ۳۰ روز از خدمات اپراتورهای کشور بهره ببرید و دستگاه شما قطع خواهد شد.

اگر دستگاه شما قاچاق باشد و پس از شروع طرح رجیستری روشن کنید، پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت خواهید کرد. این دستگاه‌ها را نمی‌توانید ثبت کنید و باید آن‌ها را به فروشنده برگردانید. فروشنده باید دستگاه را پس بگیرد و به شما پول یا دستگاه قانونی بدهد.

ثبت همتا گوشی بدون گارانتی و قاچاق

شما مسافر هستید و گوشی را ثبت مسافری نکرده اید!

اگر از خارج کشور دستگاهی که سیم‌کارت دارد و مشمول طرح رجیستری است، خریده‌اید، باید آن را در سامانه همتا ثبت کنید. در غیر این صورت، پس از ۳۰ روز نمی‌توانید از اپراتورهای داخل کشور استفاده کنید و دستگاه شما قطع می‌شود. اگر مسافر خارجی باشید و دستگاه خود را ثبت نکنید و از اپراتورهای داخل کشور استفاده کنید، پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت خواهید کرد.

پس اگر مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، روشن نشده بوده و می‌خواهید بیش از ۳۰ روز از اپراتورهای داخل کشور استفاده کنید، باید دستگاه خود را از طریق اینترنت ثبت کنید. توجه کنید که اگر مسافر باشید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه، از خدمات رومینگ استفاده کنید.

ثبت مسافری گوشی در سامانه همتا

IMEI گوشی به علت تعمیر تغییر کرده است

شماره IMEI دستگاه‌هایی که سیم‌کارت دارند، شناسه رهگیری آن‌ها است و نباید تغییر کند. اگر دستگاه خود را تعمیر می‌کنید، مراقب باشید که شماره IMEI آن همان شماره‌ای باشد که روی جعبه آن نوشته شده است. اگر دستگاه خود را تعمیر کرده‌اید و شماره IMEI آن عوض شده است و نمی‌توانید با تعمیرکار تماس بگیرید تا شماره IMEI قبلی را برگرداند، می‌توانید از فرآیند ثبت تعمیری سامانه همتا استفاده کنید.

این فرآیند به شما اجازه می‌دهد که شماره IMEI جدید را به جای شماره IMEI قدیمی ثبت کنید. اگر شماره IMEI دستگاه شما پس از تعمیر تغییر کرده باشد، ممکن است پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت کنید.

تغییر imei گوشی در اثر تعمیر

ثبت تخلف در ریجستری گوشی

اگر برای ثبت دستگاه خود از روش‌های غیر قانونی استفاده کرده باشید (مثل استفاده از رویه مسافری برای دستگاه‌های قاچاق یا کپی کردن شناسه دستگاه‌های قانونی و بارگذاری آن روی دستگاه‌های قاچاق)، سامانه همتا دستگاه شما را قطع می‌کند. باید بدانید که این دستگاه‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند قانونی شوند و دیگر نمی‌توانید از اپراتورهای داخل کشور استفاده کنید.

ثبت تخلف در ریجستری گوشی توسط سامانه همتا

IMEI گوشی چیست؟

IMEI یا شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل، یک شماره ۱۵ رقمی است که هر دستگاه تلفن همراه را از دیگران متمایز می‌کند. این شماره برای شناسایی، ردیابی و مسدود کردن دستگاه‌های گم‌شده یا دزدیده‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پیدا کردن IMEI گوشی خود می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • شماره‌گیری کد *#06# روی گوشی خود.
  • مشاهده شماره روی جعبه یا بدنه گوشی خود.
  • مراجعه به تنظیمات گوشی و انتخاب قسمت درباره دستگاه.
Solving the device ID SMS problem is not legal 14 Mobonaghd com

IMEI گوشی کجاست؟

IMEI گوشی یک شناسه ۱۵ رقمی است که هر گوشی موبایل را شناسایی می‌کند. برای پیدا کردن IMEI گوشی خود می‌توانید از یکی از این روش‌ها استفاده کنید:

  • کد *#06# را روی گوشی خود شماره‌گیری کنید. این کد IMEI گوشی را روی صفحه نشان می‌دهد.
  • روی جعبه یا بدنه گوشی خود نگاه کنید. این شماره روی آن‌ها چاپ شده است.
  • به تنظیمات گوشی بروید و قسمت درباره دستگاه را انتخاب کنید. این شماره در این قسمت قابل مشاهده است.
Solving the device ID SMS problem is not legal 13 Mobonaghd com

استعلام اصالت گوشی از سامانه همتا

استعلام از سامانه همتا برای اصالت دستگاه به شما کمک می‌کند که بدانید دستگاه شما قانونی است یا نه. اگر دستگاه شما قانونی باشد، می‌توانید از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور بهره ببرید و از گارانتی و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید. اگر دستگاه شما قانونی نباشد، ممکن است مجدد پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت کنید و دچار مشکلاتی مانند قطع شدن، عدم پشتیبانی، عدم تطابق مشخصات و … شوید. بنابراین، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و به مواردی که در پاسخ استعلام اصالت ذکر شده‌اند، توجه کنید.

Solving the device ID SMS problem is not legal 15 Mobonaghd com

استعلام اصالت گوشی از طریق پیامک

برای بررسی وضعیت گوشی خود، کافی است کد IMEI آن را به ۷۷۷۷ بفرستید و منتظر پاسخ شبکه همتا باشید. اگر پیامکی بگیرید که بگوید << شناسه (IMEI) قانونی است >> یعنی گوشی شما رجیستر شده است. اگر پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت کنید یعنی گوشی شما رجیستر نشده است و قطع خواهد شد.

Solving the device ID SMS problem is not legal 17 Mobonaghd com

استعلام اصالت گوشی از طریق شماره گیری کد دستوری

می توانید از طریق روش دیگری هم استعلام اصالت گوشی بگیرید و آن هم با شماره گیری کد دستوری *7777# است. با اجرای این دستور، یک صفحه برای شما باز می‌شود. در آن صفحه، روی “استعلام اصالت ” کلیک کنید و کد IMEI گوشی خود را بنویسید. شما یک پیامک دریافت می‌کنید که وضعیت گوشی شما را مشخص می‌کند. این پیامک همانند روش اول است و نباید در این قسمت پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت کنید.

Solving the device ID SMS problem is not legal 16 Mobonaghd com

استعلام اصالت گوشی از طریق سایت سامانه همتا

برای استعلام اصالت گوشی خود، باید اینترنت داشته باشید. به سایت HAMTA به آدرس hamta.ntsw.ir بروید و روی “استعلام اصالت ” کلیک کنید. کد IMEI گوشی خود را بنویسید و روی search کلیک کنید. شما نتیجه را می‌بینید. اگر گوشی شما رجیستر شده باشد، پیام << شناسه (IMEI) قانونی است >> را می‌بینید و مشخصات گوشی را می‌توانید ببینید. اگر گوشی شما رجیستر نشده باشد، پیام << شناسه (IMEI) قانونی نیست >> را می‌بینید (پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست را دریافت می‌کنید) که جزئیات ثبت کد IMEI را می‌توانید ببینید.

Solving the device ID SMS problem is not legal 18 Mobonaghd com

سینا گلزاده وب‌سایت
من و دوستانم در این سایت به بررسی صادقانه انواع گوشی، لوازم جانبی، لپ تاپ و... می پردازیم و تجربه چندین سالمون در اختیارتون قرار میدیم، ممنون میشم اگر سوالی داشتین پایین این پست بپرسین حتما در اولین فرصت جواب میدم 😊

‫2 نظر

  • علی گفت:

    سلام من یه گوشی آکبند گرفتم کد فعال سازی هم داره ولی میزنم میگه شناسه غیر قانونی است به شرکتی که گارانتی این دستگاهو داره زنگ زدم میگه چون گوشی تازه اومده هنوز ثبت نشده چند روز بمونید درست میشه گوشیم سامسونگ a25 هستش میخاستم بپرسم همچین چیزی میشه اصن راست میگن یا نه الان ۱۵ روزه که مینویسه غیر قانونیه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *