منوی دسته بندی

راهنمای خرید 10 تا از بهترین ساعت هوشمند

راهنمای خرید 10 تا از بهترین ساعت هوشمند 2024

اسمارت واچ یا همان ساعت هوشمند یکی از ابزارک های مهم دنیای پوشیدنی هاست از این نظر معرفی و بررسی راهنمای خرید 10 تا از بهترین ساعت هوشمند بسیار حائز اهمیت است و در انتخاب بهترین گزینه برای خرید به ما کمک می‌کند.

تاریخچه اولین ساعت هوشمند به دهه هفتاد میلادی و سال 1978 بازمیگردد که ساعت های دیجیتالی و به نوعی هوشمند وارد بازار شده بودند که دارای امکاناتی فراتر از نشانگر زمان بودند؛ البته که بلوغ این ساعت ها توسط شرکت اپل رغم خورد.

معرفی 10 تا از بهترین ساعت هوشمند 2024

سال 2015 بود که با ظهور اپل واچ در آن سال بازار ساعت های هوشمند دچار تغییر و تحول عظیمی شد و مفهوم تازه تری از یک ساعت هوشمند به بازار معرفی شد. ساعت های ابتدایی جز نمایشگر LED برای نشان دادن زمان امکانات دیگری نداشتند و رفته رفته چنین امکاناتی به ساعت های هوشمند اضافه شدند :

  • حسگر های سلامت (شمارش قدم، ثبت ضربان قلب، سنسور اکسیژن و…)
  • داشتن مسیر یاب
  • اتصال به دستیار صوتی هوشمند
  • زنگ هشدار
  • قابلیت تنظیم ساعت به عنوان دکمه شاتر دوربین
  • دریافت اعلان های موبایل
  • امکان چت و پیام با دیگران
  • امکان برقراری تماس و پاسخ از روی ساعت

در ادامه در مقاله راهنمای خرید 10 تا از بهترین ساعت هوشمند به معرفی و بررسی ارزش خرید بهترین برند های ساعت های هوشمند بازار ایران از جمله اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و… می‌پردازیم.

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

در بازه قیمتی 1 میلیون تومان تعداد کمی از انواع بهترین ساعت هوشمند هستند که ارزش خرید دارند و به اصطلاح مارک و اصلی هستند که در ادامه به معرفی بهترین آن می‌پردازیم.

ساعت Mibro Watch Lite شیائومی

شیائومی میبرو واچ لایت بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

ساعت Mibro Watch Lite شیائومی (میبرو واچ لایت) یک ساعت اقتصادی و کارآمد است که برای کاربران عادی و ورزشکار مناسب است. این ساعت دارای صفحه نمایش رنگی 1.3 اینچی، باتری با شارژدهی 10 روزه، 15 حالت ورزشی، سنسور ضربان قلب و اکسیژن خون، نمایش اعلان‌های گوشی و زبان فارسی است. این ساعت با گوشی‌های اندرویدی و iOS سازگار است و طراحی زیبا و سبکی دارد.

روی قسمت سمت راست ساعت هوشمند میبرو دکمه‌ای قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید صفحه را روشن کرده و از برخی قابلیت‌ها استفاده کنید. در قسمت پشتی ساعت نیز محل قرار گیری سنسورها و محل شارژ ساعت قرار دارد. روی بدنه ساعت، میکروفون یا اسپیکری وجود ندارد.

The Best Smart Watch Mibro Lite Mobonaghd com

بند ساعت هوشمند میبرو لایت از سیلیکون ساخته شده و برای استفاده طولانی مدت مناسب است. امکان تعویض بند نیز برای این محصول در نظر گرفته شده و می‌توانید با هر بند 20 میلی‌متری آن را تعویض کنید. میبرو لایت دارای استاندارد IP68 است، به این معنی که می‌توانید هنگام شست و شوی دست‌ها یا در روزهای بارانی از ساعت استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که این ساعت برای شنا مقاومت ندارد؛ بنابراین استفاده از آن را هنگام شنا توصیه نمی‌کنیم.

یکی از بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان میبرو لایت 1 شیائومی است که صفحه‌نمایش آن از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود و یکی از بهترین انواع صفحه‌نمایش در نوع خود است.

The Best Smart Watch Mibro Lite Display Mobonaghd com

این گجت هوشمند از صفحه‌نمایش AMOLED 1.3 اینچی بهره می‌برد و سطح منحنی 2.5 بعدی دارد. همچنین، وضوح تصویر آن به صورت HD است. میزان روشنایی صفحه‌نمایش نیز قابل قبول است و در صورت استفاده زیر نور آفتاب، می‌توانید به راحتی جزئیات صفحه را تماشا کنید. در بخش تنظیمات نیز منویی برای تنظیم میزان روشنایی در چند درجه متفاوت وجود دارد.

بهترین ساعت هوشمند تا 1/5 میلیون تومان

اگر بخواهیم بهترین ساعت هوشمند تا 1/5 میلیون تومان را معرفی کنیم، می توان دنبال انتخاب های بهتری بود نظیر میبرو واچ X1 و میبرو واچ لایت 2؛ این ساعت‌ها علاوه بر نمایش زمان، قابلیت‌های متنوعی را در زمینه‌های سلامتی، ورزشی، ارتباطی و سرگرمی ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه بازار ساعت هوشمند روز به روز پررنگ‌تر می‌شود، انتخاب بهترین ساعت هوشمند برای خریداران ممکن است دشوار باشد. در ادامه مقاله قصد داریم چند مدل از بهترین ساعت‌های هوشمند را معرفی کنیم و نکاتی را برای انتخاب مناسب‌ترین ساعت هوشمند برای شما ارائه دهیم.

ساعت Mi Band 8 Global شیائومی

هشت نسل از عرضه‌ی اولین می بند شیائومی می‌گذرد و با پیشرفت‌هایی که در این مدت داشته، توانسته به یکی از محبو‌ب‌ترین مچ‌بندهای سلامت برای افرادی تبدیل شود که از پشت میزنشینی و بی‌تحرکی روزمره به‌ستوه آمده‌اند و می‌خواهند با کمترین هزینه، از مهم‌ترین قابلیت‌های ورزشی و سلامت این مدل محصول بهره‌مند شوند.

سری مچ بند های Mi Band شیائومی از همان زمان معرفی تا به امروز جزء پرفروش ترین مچ بند های بازار به شمار می روند. به همین دلیل شیائومی حساب زیادی برو روی این مچ بند ها باز کرده و همواره سعی می کند در هر نسل با ارائه بهبود های قابل توجه، این گجت های هوشمند اقتصادی را حتی بهتر از قبل عرضه کند.

ساعت Mi Band 8 Global شیائومی (می بند 8) هشتمین و جدید ترین عضو از خانواده Mi band ها می باشد که به اسمارت بند 8 معروف است، چندی پیش در 18 آوریل 2023 در چین رونمایی شد. شیائومی سعی کرده در این نسخه علاوه بر پایبند بودن به ریشه ها، نوآوری های جدیدی را اعمال کند و اکنون می بند 8 از نظر قابلیت های مختلف به ساعت های هوشمند نزدیک تر شده است.

The Best Smart Watch Mi Band 8 2 Mobonaghd com

قابلیت های شیائومی بند 8

در یک نگاه کلی، قابلیت‌های پایه شامل «ردیابی تناسب اندام» و «نظارت بر سلامت» طبق معمول در می بند 8 وجود دارد. یعنی می‌تواند قدم‌ها، مسافت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب، کیفیت خواب، سطح استرس، چرخه قاعدگی و اشباع اکسیژن خون (SpO2) را ردیابی کنند. ردیابی تناسب اندام را نیز با پشتیبانی از حالت های مختلف ورزشی مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا، یوگا و غیره اعلام حضور کرده است. 

بهترین ساعت هوشمند در بازه قیمتی 1/5 میلیون تومان یعنی Xiaomi Band 8 همچنین برای اولین بار از meta-value پشتیبانی می‌کند که بر اساس فعالیت با شدت متوسط ​​و شدید فرد در طی 7 روز، به امتیاز meta-value تبدیل شود تا وضعیت سرزندگی کاربر را ارزیابی کند و مرجعی برای برنامه ورزشی کاربر برای جلوگیری از ورزش بیش از حد یا ورزش کم باشد.

The Best Smart Watch Mi Band 8 8 Mobonaghd com

اگر از این نگاه کلی به این گجت به سمت جزیی‌نگری برویم، یک مود جدید برای پایش حرفه‌ای تر دویدن در Mi Band 8 تعبیه شده که بررسی اجمالی آن خالی از لطف نیست. حالت bean run، تجربه دویدن حرفه ای تری را برای شما فراهم می‌کند. این مود داده‌های دویدن معمولی را نظارت کرده و 12 فاکتور تخصصی‌تر و دقیق‌تر مانند فرکانس گام، طول گام، بازگشت نیروی ضربه زمین، نسبت فضای خالی تماس با زمین را نیز زیر نظر می‌گیرد.

حاصل ارائه این داده‌های دقیق، تفسیر بی‌نظیر ورزش دو است. (در اپلیکیشن سلامت ورزشی شیائومی، می‌توانید راه رفتن، دویدن و دوچرخه‌سواری را شروع کنید)
سنسور ارتقا یافته ضربان قلب شما را با دقت و تداوم بیشتری نسبت به Xiaomi Band 7 اندازه می‌گیرد. به لطف الگوریتم بهبود یافته کیفیت خواب شما را به طور جامع‌تری نسبت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

بر خلاف مچ بند هوشمند شیائومی می بند 7 که حدود 120 فعالیت ورزشی را ردیابی می‌کند، می بند 8 می‌تواند بیش از 150 فعالیت را زیر نظر بگیرد که مهمترین آن‌ها بوکس هوازی استMi band 8 ورزش‌های آبی، ورزش‌های در فضای باز، تمرین، رقص، مبارزه، بازی‌های توپ و غیره را پوشش می‌دهد.

این اسمارت بند نه تنها از تمرینات ورزشی بیشتری پشتیبانی می‌کند، بلکه با الگوریتم ورزشی بهینه، اطلاعات به درد بخوری مانند حداکثر جذب اکسیژن، زمان بازیابی عضلات و اثرات ورزشی را جمع‌آوری و ارائه می‌دهد. بدین صورت که پس از هر تمرین، کاربران داده‌های تمرینی خود را از طریق رکورد تمرین مشاهده کنند و وضعیت تمرین خود را با توجه به بار تمرینی چند روز گذشته مورد قضاوت قرار دهند. بنابراین یکی از بهترین ساعت هوشمند در بازه قیمتی 1/5 میلیون تومان بی شک Mi Band 8 شیاپومی است.

مشخصات و قابلیت های شیائومی بند 8

طراحی Mi Band 8

طراحی Mi Band 8 (شیائومی می بند ۸) از نظر ظاهری، نسبت به مدل های پیشین خود با تغییرات جدی مواجه شده و فرم بندهای آن دارای تنوع گسترده ای از طرح و رنگ هستند. به همین خاطر علاقمندان به مد و استایل با دیدن این طرح های جذاب، مجذوب این مچ بند زیبا خواهند شد. طراحی می بند 8 کاملا ظریف و ماهرانه انجام شده و بخش هایی از طراحی ظاهری این محصول نظیر کپسولی شاسی از نسل‌های پیشین الهام گرفته شده است.

طراحی بندها اما کاملا نوین و منحصر به فرد می باشد؛ اصلی ترین تفاوت ظاهری این مچ بند با مدل های قبلی این است که بند آن دیگر به صورت کامل پیچیده نمی گردد. ساختار جدید پیاده سازی شده بر روی این مچ بند، می تواند یادآور مچ بند کلاسیک برای شما باشد. مشتریان جهت انتخاب می بند 8 شیائومی، هیچ نوع محدودیتی از نظر جنس و رنگ ندارند؛ بنابراین می توانید از میان بندهای تولید شده از سیلیکون، چرم، فلز و نایلون هر کدام را که دوست دارید در رنگ‌ و طرح‌ دلخواه انتخاب کنید.

طراحی Mi Band 8 بهترین بند شیائومی

این مچ بند هوشمند مجهز به یک فریم فلزی بوده و درست مثل اسمارت بند 7، رنگ آمیزی فریم آن از طریق فرآیند آبکاری انجام شده که نسبت به قاب پلاستیکی مدل پیشین، خیلی ظریف تر و مستحکم تر به چشم می آید. ضخامت این مچ بند به نسبت می بند 7، حدود نیم میلی ‌متر نازک ‌تر شده است و ناحیه حسگر در پایین آن زیاد برجسته نیست. در نتیجه شما در حین پوشیدن آن احساس راحت ‌تری خواهید داشت.

در مجموع می بند 8 نسبت به مدل قبلی از ظاهری مینیمال تر و شکیل تر برخوردار می باشد. شاسی این مچ بند مجهز به یک پوشش شیشه‌ای منحنی است که تلفیق آن با پوشش یکپارچه بدنه، باعث شده تا مچ بند صاف و براق به نظر برسد. هنگام نگاه کردن از نمای اصلی به زوایای جانبی مچ بند، دکمه ای در سمت راست خواهید دید که از آن جهت روشن کردن صفحه نمایش یا دسترسی به منو بهره گرفته می‌شود.

برخی افراد رابطه خوبی با مچ بندها ندارند و ترجیه می دهند تا شاسی ساعتشان را روی کفش ببندند یا آن را به عنوان گردنبند استفاده کنند. خوشبختانه می بند 8 نیز از این قابلیت برخوردار می باشد و به دلیل انعطاف پذیری بالایی که در بخش طراحی دارد، توانسته سلایق مشتریان مختلف را تحت پوشش قرار دهد.

نمایشگر می‌ بند ۸ شیائومی

نمایشگر Mi Band 8

صفحه نمایش می بند 8 یکی از بهترین انواع صفحه نمایش در بهترین ساعت هوشمند است و دقیقا همان نمایشگر ۱.۶۲ اینچی AMOLED با انحنای 2.5D است که در می‌ بند ۷ مورد استفاده قرار می گرفت. حاشیه‌های این صفحه نمایش تفاوت چندان با می‌ بند ۷ ندارد. ولی به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند جدید در این مدل، نرخ نوسازی این نماشگر به ۶۰ هرتز می رسد. این در صورتی است که نرخ نوسازی در می‌ بند ۷ پرو، در ایده آل ترین حالت، حدود ۳۰ هرتز بود. این موضوع سبب شده تا نمایشگر این مچ بند بسیار روان تر باشد.

نمایشگر Mi Band 8 شیائومی

روشنایی نمایشگر این مچ بند هوشمند حدود ۶۰۰ نیت می‌باشد و نسبت به روشنایی 500 نیتی می بند 7 یک پیشرفت محسوب می شود. این مچ بند هوشمند از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) برخوردار می باشد، ولی شما می توانید روشنایی صفحه آن را بر مبنای ساعات روز تنظیم کنید. صفحه نمایش این مچ بند از قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ برخوردار است. به لطف استفاده از پنل AMOLED، این نمایشگر تفکیک رنگ بی نظیر، رنگ های تیره عمیق و مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

باتری دستبند سلامت شیائومی می بند 8

Xiaomi Band 8 به عنوان بهترین ساعت هوشمند تا 1/5 میلیون تومان دارای باتری 190 میلی آمپر ساعت که به گفته شیائومی، می‌تواند تا 16 روز با یک بار شارژ و تا 21 روز با حالت صرفه جویی در مصرف انرژی دوام بیاورد. البته اگر مود AOD فعال باشد یک بار شارژ تا 5 روز شارژدهی خواهد داشت. این آمار و ارقام حدودی هستند و در شرایط آزمایشگاهی اندازه گیری شده‌اند، به این ترتیب، در استفاده واقعی با اندکی تغییرات همراه خواهند بود.

باتری دستبند سلامت شیائومی می بند 8

در مجموع باتری به کار گرفته شده بر روی این مچ بند، در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، بسیار قوی تر است و نیازی نیست بابت اتمام سریع باتری آن نگران باشید. باتری Xiaomi Band 8، اقدام به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع می‌کند و برای کامل شدن شارژ باتری تنها به 1 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

اضافه کردن بازی های مختلف

اضافه کردن بازی های مختلف به می بند 8

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به بازی های مختلف علاقه مند هستند، این نوید را به شما می دهیم که می‌ بند ۸ شیائومی سوپرایزی عالی برای شما در نظر گرفته است. کمپانی شیائومی، ۴ مینی گیم را برای Mi Band 8 در نظر گرفته که می توانند برای کاربران سرگرم کننده باشند. این بازی ها عموما بازی های بزرگی نیستند و هنوز مشخص نیست که آیا در آینده بازی های بیشتری هم به این مچ بند اضافه می شود یا خیر. اما وجود آن ها در کنار قابلیت های دیگر می تواند اتفاق جذابی برای مچ بند های سری می بند باشد. برای آشنایی با بهترین بازی های اندروید می توانید به این مقاله مراجعه کنید :

مشخصات مچ بند هوشمند شیائومی می بند 8

  • ضد آب: بله
  • سیمکارت: خیر
  • سایز نمایشگر: 1.62 اینچ
  • نوع پنل: AMOLED
  • رفرش ریت 60 هرتز
  • پایش فعالیت ورزشی: 150 ورزش
  • سنسور ضربان قلب: دارد
  • سنسور اکسیژن خون: دارد
  • شارژدهی 6 تا 16 روز
  • بلوتوث: بلوتوث 5.2
  • سازگار با سیستم عامل اندروید و iOS
  • NFC :دارد
  • نمایشگر همیشه روشن: دارد
  • قابلیت مکالمه: ندارد
  • مجهز به حسگر تشخیص حرکت شش جهته
  • GPS داخلی ندارد و در زمان اتصال به گوشی از GPS گوشی استفاده می‌کند.

آیا می بند 8 ارزش خرید دارد؟

شیائومی بند 8 مسلماً بهترین ساعت هوشمند در بخش قیمتی خود است و ویژگی‌های چشمگیری مانند صفحه نمایش بزرگ AMOLED با نرخ تازه‌سازی روان 60 هرتز، روشنایی خودکار و طراحی برتر ارائه می‌دهد. همراه با ردیابی ورزشی و پایش سلامت گسترده آن، نمی‌توانید با برداشتن بند 8 اشتباه کنید.

فوق العاده سبک است و به راحتی 24 ساعته پوشیده می شود و همچنان یک ساعت زنگ دار کم حاشیه عالی است. گزینه های اضافه شده بند ساعت به شما این امکان را می دهد که Band 8 را نه تنها روی مچ دست خود بپوشید، بلکه به عنوان یک آویز یا به عنوان یک همراه دویدن روی کفش های ورزشی خود برای معیارهای دقیق تر بپوشید. درست مانند Mi Bands قبلی، گزینه های بند ساعت شخص ثالث نیز بسیار گسترده خواهد بود.

آیا می بند 8 شیائومی ارزش خرید دارد؟

تنها مشکل ما عدم وجود GPS داخلی و NFC در مدل بین‌المللی ما و دکمه بازگشت به خانه برای پیمایش در رابط کاربری است. با این حال، با قیمتی که دارد Band 8 یک انتخاب عالی برای مچ دست پوشیدنی با ویژگی‌هایی است که استقامت باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و همه ردیابی‌های اولیه سلامت و فعالیت بهترین ساعت هوشمند را ارائه می‌دهد.

بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

در صورتی که به دنبال خرید بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان هستید که هوشمند بوده و از ویژگی های بی شماری در بازه قیمتی 2 میلیون تومان برخوردار باشد، می توانید ساعت هوشمند Imiki TG1 را امتحان کنید. این ساعت هوشمند می تواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند. بنابراین بهتر است قبل از خرید آن، توجه داشته باشید که قرار است با چه ساعتی روبرو شوید.

ساعت Imiki TG1 شیائومی

بررسی بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون Imiki TG1

ساعت هوشمند شیائومی Imiki TG1، به عنوان یک محصول قیمت مناسب و بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان با مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌ها و امکانات در دنیا معرفی شده‌ است، تا انتخابی مطمئن برای کسانی باشد که می‌خواهند از تمامی امکانات یک ساعت هوشمند خوب برخوردار بوده و در عین حال هزینه بالایی برای آن پرداخت نکنند.

مشخصات فنی ساعت هوشمند IMIKI TG1 در یک نگاه

  • برقراری و پاسخ به تماس‌ها از طریق بلوتوث
  • صفحه نمایش ۱.۴۳ اینچ
  • ۵ روز ماندگاری باتری، شارژ مغناطیسی
  • ۶ واچ فیس و ۴ حالت مختلف منو
  • رصدِ نرخ ضربان قلب و فشار خون
  • دستیار صوتی، وجود بازی‌های مختلف
  • حالت‌های ورزشی مختلف
  • دارای گواهی ضد آب IP68

طراحی Imiki TG1

اولین موردی که در بررسی طراحی Imiki TG1 بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون، سراغ آن رفته‌ایم طراحی ظاهری آن است. قطع به یقین یک محصول پر فروش باید ظاهر جذابی هم داشته باشد. ساعت هوشمند IMIKI TG1 از این قاعده مستثنی نیست. ظاهر کلاسیکِ ساعت در ابتدا به شدت خودنمایی می‌کند. صفحه‌نمایش این ساعت دایره‌ای شکل با شیشه 2.5 بعدی است. از طرفی، صفحه‌ نمایش ۱.۴۳ اینچِ Super AMOLED که رزولوشن 446 در 446 را ارائه می‌دهد به دلیل جذابیت بصری بسیار زیاد، که شباهت زیادی با Galaxy Watch سامسونگ دارد، به احتمالِ زیاد هوش از سرِ کاربرها می‌برد.

طراحی بدنه و بند مگنتی Imiki TG1

صفحه‌نمایش ساعت هوشمند Mibro Lite با میزان روشنایی 1000 نیت ارائه می‌دهد. این عدد به شما اطمینان می‌دهد که زیر نور نیز دیدن محتوای داخل ساعت چالش برانگیز نخواهد بود و هنگام تنظیم آن روی بالاترین میزان روشنایی، می‌توانید از آن به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. صفحه نمایش همیشه روشن از دیگر نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود؛ چون در ساعت‌هایی با این رنج قیمتی این قابلیت کمتر دیده می‌شود.

ابعاد این محصول برابر با 265 در 45.3 در 10.6 میلی‌متر است و وزن آن نیز با بند به 46.7 گرم و بدون بند به 32 گرم می‌رسد. ساعت وزنی سبک دارد که هنگام بستن روی مچ در طولانی مدت احساس اذیت و سنگینی ایجاد نمی‌کند. جنس بدنه‌ی ساعت از پلاستیک مرغوب ساخته شده است. با وجود این که در طراحی بدنه از فلز یا آلومینیوم استفاده نشده، بدنه‌ی پلاستیکی این ساعت به شدت زیباست. با تمام این تفاسیر، بدنه‌ی این ساعت در برابر ساعت‌های فوقِ هوشمند بازار که از جنس فلز یا آلومینیوم هستند حرف چندان خاصی برای گفتن ندارد.

طراحی بدنه و بند چرمی Imiki TG1

طراحی ظاهری این محصول ساده است؛ در لبه سمت راست آن دکمه فیزیکی برای روشن یا خاموش کردن ساعت و تعویض تم آن قرار دارد. زیر لبه سمت چپی ساعت ایمیکی دو اسپیکر و در پشت ساعت نیز سنسورها، محل شارژ مغناطیسی و میکروفون قرار داده شده است. به طور کلی می‌توان ظاهر بدنه و صفحه‌ی این ساعت را تحسین کرد و در حد و انداز بهترین ساعت هوشمند تا 2 تومن در نظر گرفت.

بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

از بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان، می‌توان به بند هوشمند شیائومی با نام Mi Band 7 Pro اشاره کرد که با افت قیمیت که داشته به یکی از بهترین گزینه ها تا 3 میلیون تومان برای خرید بهترین ساعت هوشمند تبدیل شده.

ساعت شیائومی Mi Band 7 Pro

معرفی ساعت شیائومی Mi Band 7 Pro

ساعت شیائومی Mi Band 7 Pro به دلیل قیمت مناسبی که دارد، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. البته شاید با این قیمت، می‌توانید چند تا محصول بهتر هم پیدا کنید، اما اعتبار سری می بند و کیفیت این محصولات در طول سال‌ها باعث شده که می بند ۷ پرو به گزینه‌ی خیلی از کاربران تبدیل شود.

مچ بند هوشمند شیائومی می بند 7 پرو صفحه نمایش بزرگی دارد و از GPS داخلی بهره می‌برد. همچنین، باتری آن عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد و روزها بدون شارژ کردن می‌توانید از این محصول استفاده کنید. در بررسی می بند 7 پرو، سعی می‌کنیم درباره ویژگی‌های جذاب این محصول بیشتر صحبت کنیم.

طراحی و جعبه می بند 7 پرو

طراحی می بند 7 پرو

صفحه نمایش مستطیلی شکل نسبتاً بزرگی برای می‌بند 7 پرو شیائومی در نظر گرفته شده است که فریمی براق نیز دارد. این فریم در ابتدا ممکن است به نظر بیاید که از جنس فلزی باشد، اما در واقعیت جنس آن از پلاستیک ساخته شده است. فریم براق نه تنها زیبایی خاصی به این محصول می‌بخشد، بلکه باعث شده صفحه نمایش بیشتر خودش را نشان دهد.

برای مچ‌بند هوشمند شیائومی می‌بند 7 پرو، از بند سیلیکونی عاجی رنگی استفاده شده است که زیبایی خاصی دارد. این بند سیلیکونی بسیار راحت و نرم است و خیلی خوب دور دست قرار می‌گیرد. طراحی این بند به گونه‌ای است که دور دست عرق نمی‌کند و استفاده از آن بسیار راحت است.

طراحی می بند 7 پرو شیائومی

قابلیت های Mi Band 7 Pro

بند ۷ پرو به ویژگی‌های ورزشی و حسگرهای سلامتی متعددی مجهز شده است. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به حسگر ضربان قلب اشاره کنیم که به صورت ۲۴ ساعته ضربان قلب را زیر نظر دارد. همچنین، این محصول می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. از دیگر حسگرهای قرار گرفته روی این محصول می‌توانیم به حسگر پایش خواب و حسگر سنجش میزان استرس اشاره کنیم.

قابلیت های Band 7 Pro شیائومی

همچنین، از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به برخورداری از حسگر دوباند GNSS اشاره کرد که از GPS پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده که بدون نیاز به گوشی، مسیر حرکت خودتان را زیر نظر داشته باشید .

آیا می بند 7 پرو ارزش خرید دارد؟

بند ۷ پرو از جمله مچ‌بندهای ورزشی جذاب در بازار است. این محصول از GPS داخلی دقیقی برخوردار است و از حسگرهای سلامتی متعددی بهره می‌برد که به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند. پشتیبانی از بیش از ۱۱۰ فعالیت ورزشی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. این محصول سرعت قابل قبولی دارد و در مدت زمان کمی اطلاعات سلامتی مورد نظر شما را نشان می‌دهد.

آیا می بند 7 Pro ارزش خرید دارد

برخورداری از صفحه نمایش AMOLED بزرگ هم باعث شده که کار کردن با این محصول جذاب باشد. صفحه نمایشی که همه چیز را عالی نشان می‌دهد و سریع می‌توانید اعلان‌ها را مطالعه کنید.

از طرفی هم با داشتن باتری قوی که می‌توانید تا 12 روز از آن بدون شارژ استفاده کنید، خرید می بند 7 پرو بهترین گزینه برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان است.

بهترین ساعت هوشمند تا 5 میلیون تومان

ساعت‌های هوشمند در دسته‌بندی قیمتی تا 5 میلیون تومان، گزینه‌های متنوعی را برای کاربران ارائه می‌دهند. از امکانات و قابلیت‌های سلامتی و ورزشی تا اطلاع‌رسانی از پیام‌ها و کنترل موسیقی و حتی حالت و قابلیت مکالمه این ساعت‌ها می‌توانند نیازهای مختلف کاربران را برآورده کنند. در ادامه، به معرفی بهترین ساعت‌ هوشمند تا 4 میلیون تومان یعنی S1 Active شیائومی می‌پردازیم.

ساعت شیائومی S1 Active

بررسی ساعت شیائومی S1 Active

ساعت هوشمند جدید شیائومی، مدل S1 Active، تلاش کرده است تا همه نیازهای کاربران را در یک محصول جا دهد، بدون ایجاد محدودیتی. این ساعت هوشمند قابل استفاده برای کاربران اندروید و iOS است و هیچ محدودیتی ندارد. باطری این ساعت تا ۲۴ روز پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود و نگرانی از نیاز به شارژ مکرر نخواهید داشت.

ویژگی‌های این ساعت شامل ۱۱۷ نوع فعالیت ورزشی می‌شود، از فعالیت‌های روزمره تا ورزش‌های قدرتی. همچنین، تشخیص خودکار سه نوع فعالیت (دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری) نیز در این ساعت فعال است. ساعت S1 Active دارای حسگر SpO2 برای کنترل سطح اکسیژن خون و سنسورهایی برای بررسی تنفس، استرس و ضربان قلب شما می‌باشد.

طراحی و قابلیت های S1 Active

طراحی S1 Active شیائومی

طراحی ظاهری ساعت S1 Active کاملاً اسپرت است و در ساخت آن، تمرکز زیادی بر سبک وزن بودن ساعت گذاشته شده تا موقع ورزش کردن مزاحمتی برای کاربر نداشته باشد. اگر ورزش جز برنامه روزانه‌تان است یا مربی ورزش هستید و به بدن خود اهمیت می‌دهید، قطعاً ساعت هوشمند شیائومی مدل S1 Active چیزی‌ست که به آن نیاز دارید.

این ساعت شیائومی نه تنها برای ورزشکاران مناسب است، بلکه ویژگی‌های دیگری نیز دارد. از جمله چراغ قوه، قطب‌نما، دوربین، جی‌پی‌اس و بلوتوث برای گوش دادن به موسیقی. همچنین، این ساعت مناسب استفاده‌های روزمره نیز می‌باشد. همچنین، ترکر عادت ماهانه نیز در این ساعت وجود دارد تا خانم‌ها بتوانند زمان قاعدگی بعدی خود را برنامه‌ریزی کنند. این ویژگی به برنامه‌ریزی مهمانی‌ها، سفرها و کارهای دیگر کمک می‌کند.

طراحی و منو S1 Active

اگر به دنبال ساعتی با کارآمدی و ظاهر جذاب هستید، ساعت هوشمند شیائومی مدل S1 قطعاً گزینه‌ای است که باید در نظر داشته باشید. قبل از خرید، بهتر است ویژگی‌های منفی آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. مثلاً این ساعت، ضدآب نیست، اما در برابر آب و خیس شدن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

چرا S1 Active بخریم؟

ساعت هوشمند S1 Active از جمله بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. قیمت حدودی این ساعت 4 میلیون و 500 هزارتومان است که برخی از ویژگی‌های جالب این ساعت عبارتند از:

  • قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always on Display)
  • پشتیبانی از ۱۱۷ نوع فعالیت ورزشی
  • حسگر SpO2 برای کنترل سطح اکسیژن خون
  • مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر
  • پشتیبانی از شارژ فوق سریع شیائومی
پشتیبانی از شارژ فوق سریع شیائومی

اگر به دنبال ساعتی با کارآمدی و ظاهر جذاب هستید، S1 Active تا 5 میلیون تومان بهترین ساعت هوشمند و گزینه‌ای مناسب برای شماست.

بهترین ساعت هوشمند تا 7 میلیون تومان

برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند تا 7 میلیون تومان به سراغ ساعت های شرکت کره ای سامسونگ می‌رویم که بهترین آنها گلکسی واچ 5 سامسونگ است که در ادامه به بررسی کامل این ساعت می پردازیم.

ساعت گلکسی Watch 5 سامسونگ

بررسی ساعت گلکسی Watch 5 سامسونگ

در نسل جدید ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 سامسونگ، تغییرات ظاهری و طراحی نسبت به نسل قبلی به حداقل رسیده است. همانند اپل، سامسونگ نیز نسخه‌های معمولی ساعت‌های خود را با کمترین تغییرات عرضه کرده و تغییرات بیشتر را برای نسخه پرو با قیمت بالاتر نگه داشته است.

  • نسخه معمولی در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود.
  • نسخه پرو با اندازه ۴۵ میلی‌متری مخصوص استفاده حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

طراحی و ظاهر گلکسی واچ 5 سامسونگ

طراحی گرد با دو دکمه فیزیکی روی لبه راست، ظاهر ساعت را تشکیل می‌دهد. اگرچه در نوع طراحی و ظاهر ساعت تغییری دیده نمی‌شود، اما در نوع متریال استفاده شده تغییراتی ایجاد شده است. این تغییرات باعث افزایش کیفیت ساخت و عمر دستگاه می‌شود و ساعت به مقداری مقاوم‌تر می‌شود.

ظاهر گلکسی واچ 5 سامسونگ

صفحه نمایش ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 از جنس یاقوت کبود تشکیل شده است که مقاومت بسیار بهتری در مقابل خط و خش و ضربه‌ها ایجاد می‌کند. جنس بدنه از فریم آلومینیومی جدید ساخته شده است که سامسونگ آن را زره آلومینیومی نامگذاری کرده است و مقاومت نسبتاً بیشتری در مقابل افتادن و ضربه‌خوردن دارد. استفاده از متریال جدید باعث افزایش وزن ساعت حدود 3 گرم می‌شود، اما ابعاد و اندازه‌ها همچنان ثابت است و تغییری ایجاد نشده است.

طراحی گلکسی واچ 5 سامسونگ

بخش سنسور زیر ساعت نیز تا حدودی پهن‌تر شده تا بهتر روی دست قرار گیرد و دقت سنسور‌ها نسبت به نسل قبلی نیز بیشتر شده است. مانند نسل قبلی، استاندارد MIL-STD-810H در ساخت بدنه رعایت شده است که نشان‌دهنده مقاومت این ساعت در شرایط سخت دما و حرارتی می‌باشد. گواهی IP68 نیز همچنان تا عمق 50 متری از نفوذ آب جلوگیری می‌کند و می‌تواند خیال شما را بابت استفاده در فعالیت‌های آبی مانند شنا راحت کند.

گلکسی Watch 5 بخریم یا Galaxy Watch 4 ؟

گلکسی واچ 5 بخریم یا Galaxy Watch 4

انتخاب بهترین ساعت هوشمند بین این دو مدل ساعت کاملا بستگی به سطح استفاده روزمره شما از ساعت دارد. اگر عمر باتری ساعت برای شما اهمیت بالایی دارد و به دنبال یک ساعت با باتری بهتر هستید قطعا Galaxy Watch 5 بهترین گزینه است و ما به شما خرید این ساعت را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین ساعت هوشمند تا 10 میلیون تومان

به طور کلی ساعت‌های هوشمند، علاوه بر نشان دادن زمان، ویژگی‌های جذاب دیگری نیز دارند. این دستگاه‌ها زمانی که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوند، قابلیت دریافت و برقراری تماس را دارند. همچنین، می‌توانند ضربان قلب، اجرای برنامه‌ها و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را نیز نشان دهند. با افزایش قیمت ساعت های هوشمند هم رفته رفته مشخصات آنها کامل تر می شود و در بازه قیمتی 10 میلیون تومان به بالا شاهد بلوغ در طراحی و صفحه نمایش و حتی پردازنده ساعت های هوشمند هستیم. در ادامه به بررسی برادر قدرتمند تر واچ 5 سامسونگ یعنی Galaxy Watch 6 سامسونگ می‌پردازیم.

بررسی بهترین ساعت هوشمند تا 10 میلیون تومان

ساعت گلکسی Watch 6 سامسونگ

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ سامسونگ در دو نسخه با اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد. این ساعت هوشمند نسبت به نسل قبلی خود تغییرات کمی داشته است و ظاهراً سامسونگ بیشتر بر روی بهبود تجربه کاربری تمرکز کرده است.

معرفی ساعت گلکسی Watch 6 سامسونگ

نگاهی به طراحی Watch 6 سامسونگ

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ سامسونگ همان شکل و طراحی کلی گلکسی واچ ۵ را حفظ کرده است. در واقع، می‌توان گفت سامسونگ از گلکسی واچ ۴ در سال ۲۰۲۱ تا به الان تغییرات خاصی را در طراحی گلکسی واچ ارائه نکرده است. نسخه ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ و نسخه ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ به ترتیب ۲۸.۷ و ۳۳.۳ گرم وزن دارند و ضخامت در هر دو نسخه نیز ۹ میلی‌متر است.

طراحی بدنه Watch 6 سامسونگ

هر دو نسخه حس بسیار خوبی را بر روی مچ دست ایجاد می‌کند و اصلاً احساس استفاده از یک گجت سنگین یا حجیم را نخواهید داشت. بندهای سیلیکونی ساعت از عرض ۲۰ میلی‌متری برخوردار است که امکان تعویض آن با بندهای استاندارد موجود در بازار را میسر می‌کند. سامسونگ Galaxy Watch 6 از گواهینامه IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810H پشتیبانی می‌کند و تا عمق ۵۰ متری آب مقاوم است.

فریم اصلی از جنس آلیاژ آلومینیوم مات ساخته شده است که خوش ساخت و مقاوم به نظر می‌رسد.

طراحی Watch 6 سامسونگ

صفحه نمایش واچ 6 سامسونگ

نمایشگر گلکسی واچ ۶ از یک پنل سوپر امولد برخوردار است که وضوح آن بسته به مدل انتخابی، متفاوت است. در مدل ۴۰ میلی‌متری به یک نمایشگر ۱.۳ اینچی با وضوح ۴۳۲ در ۴۳۲ پیکسلی دسترسی دارید و در مدل ۴۴ میلی‌متری یک نمایشگر ۱.۵ اینچی با وضوح ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسلی در اختیار شماست.

نمایشگر واچ 6 سامسونگ

سامسونگ با کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر، در هر دو مدل گلکسی واچ ۶ موفق به افزایش اندازه نمایشگر نسبت به مدل‌های مشابه در نسل قبلی شده است. این تغییرات باعث پر شدن صفحه توسط اپلیکیشن‌ها و محتوای تصویری می‌شود که باعث بهبود خوانایی و تجربه کاربری می‌شود. همچنین، نمایشگر گلکسی واچ ۶ از حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی بهره می‌برد که نسبت به محدودیت ۱۰۰۰ نیت در گلکسی واچ ۵، یک ارتقاء قابل توجه است.

کاهش ضخامت صفحه نمایش واچ 6 سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند تا 12 میلیون تومان

در بازه قیمتی 12 میلیون تومان و برای معرفی بهترین ساعت هوشمند تا 12 میلیون تومان به سراغ اولین نماینده اپل در این لیست یعنی اپل واچ SE 2023 می‌رویم و به بیان معایب و مزایای ارزان ترین اپل واچ حال حاضر بازار ایران میپردازیم، رابط کاربری و سیستم عامل مخصوص ساعت شرکت اپل یعنی Watch OS را بررسی میکنیم و در نهایت به شما میگوییم که آیا اگر قصد خرید اپل واچ دارید، خرید Apple Watch SE 2023 انتخابی هوشمندانه است یا خیر؟!

ساعت Apple watch SE 2023-2nd Gen

ساعت Apple watch SE 2023

اپل یکی از بهترین و معتبرترین کمپانی‌های جهانی است که مدت‌هاست در زمینه تولید گجت‌های پوشیدنی و سایر لوازم الکترونیک فعالیت می‌کند و از شهرت به‌خصوصی برخوردار است. این برند با تولیدات درجه یک خود توانسته است حدود 52 درصد از سهم بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. ساعت‌های هوشمند اپل واچ یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی هستند که قابلیت‌های کاربردی و بسیار جالبی را ارائه می‌دهند. اما در این میان، این ساعت‌های هوشمند قیمت بالایی دارند و برخی از کاربران به دلیل این قیمت بالا، از خرید آن‌ها منصرف می‌شوند.

اپل به این موضوع توجه کرده و همانند گوشی‌های آیفون SE، یک نسخه اقتصادی‌تر با پسوند SE ارائه داده است.

ساعت Apple watch 2nd Gen

طراحی و کیفیت ساخت SE 2023

اپل در طراحی فریم‌ها و بدنه‌ی این ساعت هوشمند از متریال آلومینیوم استفاده کرده است. استفاده از این فلز، ضمن ظاهر بسیار زیبای ساعت، موجب مقاومت آن نیز شده است. به‌این‌ترتیب، این ساعت در برخوردهای احتمالی با اجسام دیگر یا واردشدن ضربات بیرونی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. در سمت راست بدنه‌ی اپل‌واچ SE 2023 با سایز 40 میلی‌متری، دو دکمه قرار گرفته است. یکی از این دکمه‌ها چرخان (Crown) بوده و دکمه زیرین آن ساده‌تر طراحی شده است. دکمه دیجیتال کروان، به منظور اسکرول در رابط کاربری و برخی برنامه‌ها کاربرد دارد. دکمه ساده دیگر نیز به منظور سوئیچ بین اپ‌های مختلف و برنامه‌های اخیرا باز شده استفاده می‌شود. علاوه بر آن، بدنه‌ی این اپل واچ میزبان اسپیکر و میکروفون نیز هست.

طراحی و کیفیت ساخت بدنه SE 2023

صفحه نمایش اپل واچ SE 2nd Gen

ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023 با سایز 40 میلی‌متر، به یک صفحه نمایش 1.57 اینچی از نوع Retina LTPO OLED مجهز شده است. این صفحه نمایش رزولوشنی برابر با 394 در 324 پیکسل دارد و همان‌طور که انتظار می‌رود، وضوح و کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این اپل واچ هم به رسم تمام ساعت‌های هوشمند اپل، مستطیلی شکل طراحی شده و از یک حالت انحنای بسیار ظریفی بهره برده است. این سبک طراحی موجب شده است که امکان ضربه زدن، تایپ کردن یا سایر تعاملات لمسی با صفحه نمایش، آسان‌تر انجام شود. به واسطه مجهز شدن این اپل واچ به نمایشگر بسیار باکیفیت رتینا، زاویه دید آن نیز گسترده است؛ به بیان دیگر حتی حین نگاه کردن از طرفین به صفحه ساعت، کیفیت آن افت نکرده و محتویات داخل آن همواره با رزولوشن بالا و به صورت دقیق و شفاف دیده می‌شوند.

صفحه نمایش اپل واچ SE 2023

سخت افزار و پردازنده SE 23

قدرت لازم برای ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023 از طریق تراشه Apple S8 (دو هسته‌ای) تامین می‌شود. در این ساعت هوشمند اپل، وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی نظیر نمایش دادن بهتر آیکون‌ها و … برعهده پردازنده گرافیکی PowerVR قرار داده شده است. به کمک این دو تراشه، هم قدرت پردازشی و سرعت اجرایی بالا بوده و هم عملکردهای گرافیکی به خوبی انجام می‌شوند. این دو تراشه، اپل واچ اس‌ای 2023 را قادر ساخته است تا به راحتی تمام از پس انجام تمامی عمکلردها نظیر پیگیری حالت‌های ورزشی، ردیابی موقعیت، تشخیص تصادفات و … بربیاید. گفتنی است که این اپل واچ هیچ تفاوت سخت افزاری با اپل واچ سری 8 ندارد.

سخت افزار و پردازنده اپل واچ se 2023

ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023 سایز 40 میلی‌متر، از حافظه داخلی 32 گیگابایت در کنار 1 گیگابایت رم بهره برده است. وجود حافظه داخلی 32 گیگابایتی سبب شده است که این اپل واچ فضای کافی برای نصب اپلیکیشن‌ها و پخش موزیک به شکل مستقیم از ساعت را داشته باشد. همچنین وجود رم 1 گیگابایتی نیز سبب شده است که ضمن باز بودن چندین برنامه در پس‌زمینه، سرعت پردازشی آن افت نکرده و عمکلردها نرم و روان و سریع انجام پذیرند.

بررسی ارزش خرید اپل واچ SE 2023

ارزش خرید اپل واچ SE 2023

ساعت Apple Watch SE ضمن دارا بودن همان کیفیت ساخت، به چند سنسور کمتر مجهز شده و در نتیجه با قیمت پایین‌تری عرضه شده است. گفتنی است که این ساعت هیچ تفاوتی به لحاظ کیفیتی یا متریال با نسخه‌های اصلی ندارد و فقط در بعضی از سنسور ها و امکانات لوکس نظیر بدنه های تیتانیومی و استیل با نسخه اصلی تفاوت دارد و از این نظر هم اپل واچ SE نسل 2 یا همان SE 2023 به بهترین گزینه برای خرید و استفاده درایران به شمار می‌رود.

بهترین ساعت هوشمند تا 20 میلیون تومان

بهترین ساعت هوشمند تا 20 میلیون تومان اپل واچ سری 9

برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند تا 20 میلیون تومان ما به سراغ پرچمدار ساعت های هوشمند شرکت اپل یعنی اپل واچ سری 9 می‌رویم. ساعتی که تمامی امکانات یک ساعت هوشمند کامل را داراست و صفحه نمایش بزرگ تری هم به نسبت اپل واچ SE 2023 دارد و انتخابی لوکس تر و به مراتب گرانتر است.

ساعت Apple Watch Series 9

شرکت اپل هر سال طی چند مراسم از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند و ساعت‌های جدید، یا همان اپل واچ‌ها، معمولاً در کنار آیفون‌های جدید معرفی و سپس به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی ساعت Apple Watch Series 9 به عنوان بهترین ساعت هوشمند تا 20 میلیون تومان در بازار ایران بپردازیم و تغییرات ایجاد شده را شرح دهیم.

معرفی بهترین ساعت هوشمند تا 20 میلیون اپل واچ سری 9

طراحی و کیفیت ساخت اپل واچ سری 9

طراحی و کیفیت ساخت اپل واچ سری 9 بدون هیچ تفاوتی همان سری 8 است و از بدنه آلومینیومی و باکیفیت بهره می‌برد. در سمت راست، یک دایره چرخان و یک دکمه دیگر دیده می‌شود و در پشت ساعت نیز سنسورهای سلامتی قرار گرفته‌اند. وزن این محصول در نسخه 41 میلی‌متری برابر با 42.3 گرم و در نسخه 45 میلی‌متری برابر با 51.5 گرم است. به طور کلی، اگر به اپل واچ سری 8 و سری 9 نگاه کنید، قطعاً نمی‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید. شرکت اپل به دلیل مسائل زیست محیطی، بسیاری از بندهای خود را از مواد بازیافتی تهیه می‌کند و به همین جهت، بند چرمی در این سری‌ها دیده نمی‌شود.

طراحی و رنگ طلایی اپل واچ سری 9

نمایشگر اپل واچ Series 9

در زمینه نمایشگر اپل واچ Series 9 نیز داستان بخش قبلی تکرار می‌شود. اپل واچ سری 9 مانند نسل قبلی، از پنلی 1.9 اینچی از نوع Retina LTPO OLED با رزولوشن 484 در 396 استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی 326 را در اختیار قرار می‌دهد. این نمایشگر از طریق شیشه یاقوت کبود مراقبت می‌شود و قابلیت AOD نیز به چشم می‌آید تا بتوانید به صورت دائمی زمان را مشاهده کنید.

صفحه نمایش اپل واچ سری 9

تفاوت اپل واچ 9 و اپل واچ سری 8 در زمینه صفحه نمایش به بحث روشنایی محدود می‌شود. نسل جدید می‌تواند تا 2000 نیت روشنایی تولید کند، در حالی که روشنایی نسل قبلی تنها 1000 نیت بود. این پیشرفت 2 برابری در روشنایی اپل واچ سری 9 به اپل واچ اولترا نسل اول رسیده است که اتفاقی بسیار مثبت و دوست داشتنی ارزیابی می‌شود.

پردازنده و عملکرد Apple Watch Series 9

اپل واچ سری 9 از تراشه S9 استفاده می‌کند. این تراشه در مقایسه با S8 موجود به روی اپل واچ سری 8 حدود 60 درصد ترانزیستور بیشتر دارد و در نتیجه پردازنده و عملکرد Apple Watch Series 9 تا 30 درصد عملکرد سریع‌تر و روان‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. چهار هسته موتور عصبی نیز به روی این ساعت دیده می‌شود که در مقایسه با قبل تا دو برابر سریع‌تر شده است.

چیپ s9 اپل واچ سری 9

این قدرت بیشتر باعث شده تا سیری بتواند پردازش‌های لازم را به روی خود ساعت انجام دهد و آن‌ها ابتدا به اینترنت ارسال نکند. سیری در این ساعت حالا به دیتای سلامت و ورزشی نیز دسترسی دارد و می‌توانید به سوالاتی از قبیل: “من دیشب چگونه خوابیدم؟” یا “من در این هفته چقدر کالری سوزاندم؟” پاسخ دهید.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اپل واچ سری 9 قابلیت Double Tap است. این ویژگی برای زمانی کاربرد دارد که یکی از دست‌های شما پر باشد و مجبور شوید با یک دست با ساعت خود کار کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا با دو بار زدن انگشت اشاره خود به انگشت شست دستورات خاصی را به ساعت منتقل کنید.

قابلیت دابل تپ اپل واچ سری 9

بررسی ارزش خرید اپل واچ سری 9

شاید به دلیل تفاوت اندک اپل واچ سری 9 تصویر کنید که هیچ تغییری به وجود نیامده است و اپل واچ سری 9 ارزش خرید ندارد، ولی باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید و اپل واچ جدید اتفاقاً به لطف بهبودهای موجود ارزش خرید بالایی را ارائه می‌دهد.

این ساعت 30 درصد سریع‌تر شده و دو برابر حافظه داخلی بیشتری دارد. به این موارد دقت بالاتر سنسورها و روشنایی دو برابری صفحه نمایش را نیز اضافه کنید. از همه مهم‌تر، قابلیت Double Tap در استفاده روزمره کاربرد بسیار زیادی دارد (مشابه آن البته در نسل قبل هست) و کار با ساعت را برای شما ساده‌تر می‌کند.

بررسی ارزش خرید اپل واچ سری 9

بهترین ساعت هوشمند بالای 20 میلیون تومان

اگر قصد دارید اندازه قیمت آیفون 13 پول به یک ساعت هوشمند بدهید و یا بهترین گوشی اپل یعنی آیفون 15 پرومکس دارید و قصد خرید بهترین ساعت هومشند اپل را هم دارید و میخواهید بهترین ساعت هوشمند بالای 20 میلیون تومان را خریداری کنید، قطعا پیشنهاد ما به شما خرید اپل واچ Ultra 2 است.

ساعت Apple Watch Ultra 2

معرفی بهترین ساعت هوشمند بالای 20 میلیون تومان اپل واچ الترا 2

اپل واچ اولترا ۲ (Apple Watch Ultra 2) با سایز ۴۹ میلی‌متری دارای نمایشگر بزرگ‌تری به نسبت اپل واچ سری 9 است که به ویژه برای دست‌های بزرگ گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. این بزرگی نمایشگر باعث می‌شود که کارهایی مانند تایپ کردن به راحتی انجام شود. در مورد رنگ‌بندی، این ساعت فقط در یک رنگ تیتانیومی یا همان نقره‌ای به بازار عرضه شده است. البته برای رنگ بندها، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

طراحی و کیفیت ساخت اپل واچ اولترا ۲

طراحی و جنس بدنه اپل واچ الترا 2

اپل واچ اولترا ۲ برای ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده و به همین خاطر یک ساعت هوشمند جان‌ساخت و بسیار مقاوم به حساب می‌آید. اپل اعلام کرده که این ساعت در محیط با دمای -۲۰ تا +۵۵ درجه سانتی‌گراد بدون هیچ مشکلی می‌تواند انجام وظیفه کند. همچنین تا ۱۰۰ متر زیر آب، می‌تواند عمق غواصی شده را اندازه‌گیری کند و از سوی دیگر حتی می‌تواند دمای آب را در اختیار شما قرار دهد.

عمر باتری این ساعت به بیش از ۲ روز می‌رسد و در کل به لطف استفاده از چیپست بهتر، عمر باتری تا حدی بهبود یافته است. در نهایت باید بگوییم که اپل واچ اولترا ۲ برای کاربران معمولی گزینه‌ی مناسبی نیست. فقط بخش کوچکی از کاربران می‌توانند چنین مبلغ بالایی را برای خرید ساعت هوشمند بپردازند و در کل ورزشکاران حرفه‌ای که می‌خواهند از یک ساعت هوشمند جان‌سخت استفاده کنند، می‌توانند به سراغ این مدل بروند.

کیفیت ساخت و قابلیت غواصی اپل واچ ultra 2

پردازنده و سخت افزار Apple Watch Ultra 2

در این ساعت از چیپست S9 استفاده شده که همان تراشه تعبیه شده در اپل واچ سری ۹ است. حداکثر روشنایی نمایشگر به عدد شگفت‌انگیز ۳۰۰۰ نیت می‌رسد و اسپیکر تعبیه شده در بدنه بلندی صدای خیلی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکشن باتن برای انجام کارهای مختلف قابل شخصی‌سازی است و همچنین آژیر خطر هم می‌تواند پخش کند که با این کار، یک صدای بسیار بلند ۸۶ دسی‌بلی منتشر می‌شود.

پردازنده و قدرت اپل واچ ultra 2

اپل واچ اولترا ۲ مانند اپل واچ سری ۹ به تراشه‌ی جدید S9 مجهز است که با فناوری ۵ نانومتری TSMC و معماری تراشه‌ی A15 تولید شده و اولین ارتقای واقعی را پس از سه سال تجربه می‌کند. تراشه‌‌ی S9 حدود ۶۰ درصد ترانزیستور بیشتر و ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری از قبل دارد؛ رم هم در اپل واچ الترا 2، دو برابر شده و موتور عصبی چهار‌هسته‌ای آن به‌گفته‌ی اپل، می‌تواند تا دو برابر پردازش‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را سریع‌تر اجرا کند.

اپل واچ الترا 2 مناسب کوهنوردان

آیا اپل واچ الترا 2 ارزش خرید دارد؟!

اگر اپل واچ اولترا دارید، تغییرات نسل جدید در حدی نیست که ارتقای ساعت را توجیه کند؛ به‌ویژه چون مشکلات نسل قبل همچنان پابرجا است؛ ازجمله محدودیت‌های زیاد برای کاربران ایرانی و شارژدهی و قابلیت‌های کمتر در‌مقایسه‌ با ساعت‌های ورزشی و نبود گزینه‌ی ریکاوری و نقشه‌ی آفلاین. ورک‌اوت Cooldown برای استراحت بین تمرینات ورزشی در نظر گرفته شده است؛ اما باید خودتان آن را دستی فعال کنید. برای استفاده از نقشه‌ی آفلاین هم همچنان باید گوشی آیفون را همراه خود داشته باشید و بدون گوشی و وای‌فای، نمی‌توانید به پیاده‌روی بروید.

بررسی ارزش خرید اپل واپ الترا 2

از طرفی اگر با تمام محدودیت‌ها و قیمت اپل واچ اولترا، همچنان قصد آن را بخرید، نسل دوم به‌دلیل سخت‌افزار قدرتمند‌تر در ازای چهارپنج میلیون تومان اختلاف پیشنهاد می‌شود؛ اما اگر ورزشکار حرفه ای نیستید و اهل غواصی و صعود از قله نیستید و نهایت فعالیت ورزشی‌تان به دوچرخه‌سواری و شنا ختم می‌شود، همان واچ‌های معمولی بهترین گزینه برای خرید است.

سینا گلزاده وب‌سایت
من و دوستانم در این سایت به بررسی صادقانه انواع گوشی، لوازم جانبی، لپ تاپ و... می پردازیم و تجربه چندین سالمون در اختیارتون قرار میدیم، ممنون میشم اگر سوالی داشتین پایین این پست بپرسین حتما در اولین فرصت جواب میدم 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *