منوی دسته بندی

معرفی و بررسی تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2

نقد و بررسی تخصصی تبلت هوآوی میت پد پرو 13.2 اینچی

رویداد جدید هوآوی، نسخه بین‌المللی تبلت MatePad Pro 13.2 را بعد از مدت ها انتظار کاربران معرفی کرد. در این مقاله به معرفی و بررسی تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2 در موبونقد می‌پردازیم. این تبلت بزرگ و قدرتمند دارای صفحه نمایش OLED، چیپ Kirin 9000S قدرتمند، سیستم عامل بازطراحی شده Harmony OS 4. ازجمله لوازم جانبی این تبلت یا به اصطلاح لپ تاپ که می‌توان تهییه کرد تا نهایت استفاده را از امکانات این لپ تاپ برد می‌توان به صفحه کلید مغناطیسی هوشمند با تاچ پد و قلم M-Pencil 3 اشاره کرد.

معرفی و بررسی تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2

صفحه نمایش MatePad Pro

در ادامه در مقاله معرفی و بررسی تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2 به بررسی صفحه نمایش این تبلت می‌پردازیم. نقطه قوت و تمرکز اصلی  MatePad Pro 13.2، صفحه نمایش OLED 13.2 اینچی با تراکم پیکسلی 2888 × 1920 پیکسل، با قابلیت پشتیبانی از نمایش 1 میلیارد رنگ و نرخ تازه‌سازی 144Hz  است. این صفحه نمایش دارای ناچ یا به اصطلاح بریدگی بالای نمایشگر است،که این به معنای تمام صفحه بودن و افقی بودن صفحه نمایش است. از طرفی کاربر می‌تواند با دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی و یک تنظیم ToF 3D برای باز کردن قفل صورتی امن را در بر بگیرد.

Huawei MatePad Pro 13.2 2 Mobonaghd com

تبلت MatePad Pro 13.2 با چیپست  Kirin 9000S به بازار عرضه می‌شود که این اولین چیپست هوآوی پس از تحریم آمریکا است. این تبلت دارای پردازنده 8 هسته‌ای اختصاصی چند رشته‌ای، GPU سفارشی 4 هسته‌ای، حافظه RAM LPDDR5X و پشتیبانی از حافظه UFS 3.1 است. این تبلت عملکرد میان‌رده‌ رو به بالا را ارائه می‌دهد، اما برای اولین بار پشتیبانی از اینترنت 5G را ارائه می‌دهد.

Huawei MatePad Pro 13.2 7 Mobonaghd com

حافظه داخلی تبلت

در زمان نوشتن مقله معرفی و بررسی تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2، هوآوی هنوز نسخه دارای سیم‌کارت فیزیکی این تبلت را معرفی نکرده است، همانطور که در مدل‌های قبلی MatePad انجام داده بود. همچنین، تبلت MatePad Pro 13.2 با حافظه RAM 12 گیگابایتی و حافظه های ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. نسخه 16 گیگابایتی و 1 ترابایتی وجود دارد که فقط در نسخه چین عرضه می‌شود.

Huawei MatePad Pro 13.2 9 Mobonaghd com

دو دوربین در پشت تبلت MatePad Pro 13.2 وجود دارد – دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه MatePad Pro، شش بلندگوی قدرتمند با بهبود اختصاصی صدای Huawei Sound  است که در نهایت با تست های انجام شده می‌توانیم نمره بسیار قابل قبولی در زمینه اسپیکر به این گوشی بدهیم.

Huawei MatePad Pro 13.2 0 Mobonaghd com

باتری و سیستم عامل

در نهایت، MatePad Pro 13.2 دارای باتری 10000mAh بسیار بزرگی است و تبلت تا شارژ سریع با سیم 88 وات پشتیبانی می‌کند.

تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2 با سیستم عامل Harmony OS اجرا می‌شود، به این معنی که هیچ گونه خدمات موبایل گوگل – هیچ فروشگاه Play، هیچ موقعیت یابی گوگل، هیچ حساب گوگل و غیره وجود ندارد. اگر بخواهید، می‌توانید با Gbox یا راه‌حل مشابه، این محدودیت را حذف کنید، حداقل تا زمان نگارش این مقاله.

Huawei MatePad Pro 13.2 6 Mobonaghd com

به جز مشکل عدم پشتیبانی تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2 از نرم افزار های گوگل، این لپ تاپ نسخه سیم‌کارت خور یا به اصطلاح Cellular این دستگاه را معرفی نکرده است و ما فکر می‌کنیم این تنها مشکلی است که در حال حاضر به ذهن می‌رسد.


چنانچه علاقه مند به آشنایی با دیگر سیستم عامل ها نظیر سیستم عامل جدید سامسونگ مبتنی بر هوش مصنوعی هستیدف وارد لینک زیر شوید.


آنباکس تبلت هوآوی MatePad Pro 13.2

Huawei MatePad Pro 13.2 در جعبه مشکی باریکی ارائه می‌شود. این جعبه شامل یک آداپتور برق 88 وات منحصر به فرد و یک کابل USB-A-to-C است. آداپتور SuperCharge با تمامی تلفن‌های هوآوی، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های اخیر همخوانی دارد. این آداپتور دارای هر دو پورت USB-C و USB-A است که بسیار عالی است!

Huawei MatePad Pro 13.2 8 Mobonaghd com 1

لوازم جانبی هوآوی میت پد 13.2

همچنین داخل جعبه باریک این تبلت ما شاهد صفحه کلید مغناطیسی هوشمند و قلم M-Pencil 3rd Gen، بودیم. صفحه کلید دارای تاچ پد یکپارچه است و قابلیت ماژولار شدن و جدایی از بدنه تبلت را دارد. ابتدا، شما صفحه کلید را به لبه تبلت متصل می‌کنید و سپس باید پوشش پشتی را که به عنوان یک استند دوگانه عمل می‌کند، قرار دهید (درست مانند سرفیس بوک های شرکت ماکروسافت). این امر به دلیل این است که MatePad Pro 13.2 نیازی به همیشگی بودن با صفحه کلید ندارد. شما می‌توانید آن را جدا کرده و از فاصله دورتر استفاده کنید یا فقط از استند برای لذت بردن از تماشای فیلم و سریال از آن استفاده کنید.

Huawei MatePad Pro 13.2 3 Mobonaghd com

بررسی ارزش خرید Matepad Pro 13.2

برای بررسی ارزش خرید هر کالایی باید ابتدا به تناسب مشخصات و قیمت آن محصول توجه کرد. در این مقاله به بررسی هواوی میت پد پرو پرداختیم که یکی از بهترین انتخاب ها در زمینه تبلت لپ تاپ شو می‌باشد. این تبلت با نمایشگر 13.2 اینچی با رزولوشن 1920×2880 پیکسل، دوربین 13/8 مگاپیکسل سلفی و 16 مگاپیکسل اصلی، گرافیک Mali-G78 MP24، پردازنده‌ی Kirin 9000S، 12/16 گیگابایت رم و باتری 10100 میلی‌آمپر ساعتی، یکی از تبلت‌های قدرتمند هواوی است.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Huawei-MatePad-Pro-13.2-1-Mobonaghd-com.webp است

البته این لپ تاپ هنوز وارد بازار ایران نشده و قیمت مشخصی ندارد ولی قطعا قیمت متناسب تری به نسبت آیپد های اپل که رقیب جدی این مدل لپ تاپ می‌باشند، دارد. قیمت دلاری این محصول در سایت های مرجع 710 دلار اعلام شده اما به هرحال باید دید با ورود به بازار ایران قیمت آن چقدر خواهد بود !

سینا گلزاده وب‌سایت
من و دوستانم در این سایت به بررسی صادقانه انواع گوشی، لوازم جانبی، لپ تاپ و... می پردازیم و تجربه چندین سالمون در اختیارتون قرار میدیم، ممنون میشم اگر سوالی داشتین پایین این پست بپرسین حتما در اولین فرصت جواب میدم 😊

‫2 نظر

  • مجتبی رحم پروری گفت:

    ایول بر موبونقد با این نقد و بررسی دقیق😍

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *