منوی دسته بندی

معرفی و بررسی مشخصات Poco X6 – غول میان رده شیائومی

نقد وبررسی تخصصی مشخصات Poco X6 5G شیائومی

Poco X6 (پوکو X6) شیائومی یکی از آخرین محصولات شیائومی و پوکو است که با داشتن ویژگی‌های جذاب و خلاقانه، توجه ها را به سمت خود کشیده است. در مقاله معرفی و بررسی مشخصات Poco X6 – گوشی جدید شیائومی، قصد داریم ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی را با جزئیات بررسی کنیم.

مشخصات کلی Poco X6

معرفی و بررسی گوشی شیائومی پوکو X6

بعد از چند ماه شنیدن شایعات، سرانجام شیائومی گوشی هوشمند پوکو X6 را به‌صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی از تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 7s Gen 2 بهره می‌برد که در مقایسه با سال قبل، عملکرد بهتری در زمینه‌ی CPU و گرافیک (GPU) دارد و طبق ادعای شرکت پوکو، می‌تواند بازی‌هایی مانند پابجی موبایل را با فریم‌ریت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و نمره‌ی آن در آزمون آنتوتو ۶۴۰۱۷۰ است.

Poco X6 در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه می‌شود. این گوشی ۱۸۱ گرم وزن و ۷٫۹۸ میلی‌متر ضخامت دارد و سبک‌ترین گوشی از سری X پوکو است. نمایشگر این گوشی با یک لایه از گوریلاگلس وکتوس محافظت شده و دارای یک فریم با لبه‌های صاف است.

بررسی کلی و مشخصات پوکو X6

طراحی و بدنه Poco X6 5G

Poco X6 5G از طراحی آشنا در خانواده پوکو بهره می‌برد. همانند همیشه، قاب دوربین در یک پنل شیشه‌ای مانند مشکی قرار گرفته است و نوشته “پوکو” نیر بر روی آن نقش بسته است. این طراحی، که دیگر به امضای برند پوکو تبدیل شده است، در اکثر محصولات تولید شده توسط برند پوکو دیده می‌شود. گوشی پوکو X6 از یک پنل پشتی تخت و یک فریم تخت استفاده می‌کند و صفحه نمایش آن با جدیدترین نسخه محافظ گوریلا، یعنی گوریلا گلس وکتوس، مجهز شده است؛ این ویژگی‌ که از پرچمدار ها به این گوشی به ارث رسیده باعث مقاومت بسیار بالای صفحه نمایش این گوشی در برابر خط و خش می‌شود.

بدنه و طراحی Poco X6 رنگ سفید

رنگبندی و جنس بدنه

گوشی Poco X6 5G در سه رنگ مشکی، آبی و سفید به بازار عرضه شده است. فریم این گوشی در تمامی نسخه‌ها مات و از جنس پلاستیک ساخته شده است. در طراحی قاب پشتی نیز از پلاستیک استفاده شده است. اما در نسخه‌های آبی و مشکی، به دلیل استفاده از پنل پشتی آینه‌ای شکل، به شدت اثر انگشت و کثیفی را جذب می‌کند. اما در رنگ سفید، با توجه به استفاده از جنس مرمر در پنل پشتی، اثر انگشت و لکه‌ها به مراتب کمتری را به خود جذب می‌کند. این گوشی از گواهی IP54 پشتیبانی می‌کند که به معنا مقاومت در برابر پاشیدن قطرات است.

رنگ بندی Poco X6

دکمه‌های پاور و ولوم در لبه راستی قرار گرفته‌اند و لبه چپی دستگاه هم خبر از دکمه و درگاهی نیست. در لبه بالایی، شاهد جک 3.5 میلی‌متری صدا، مادون قرمز، یک میکروفون و خروجی بالایی اسپیکر هستیم. لبه پایینی دستگاه نیز میزبان اسپیکر اصلی دستگاه به همراه میکروفون اصلی و درگاه سیم کارت به همراه درگاه Type-C هستیم.

حاشیه‌های صفحه نمایش در تمامی جهات قابل قبول هستند و به لطف طراحی تماماً پلاستیکی با یک گوشی 181 گرمی نسبتاً سبک روبه‌رو هستیم که به خوبی در دست می‌نشیند و از نظر طراحی نمره بسیار خوبی از بررسی تخصصی موبونقد می‌گیرد.

دوربین POCO X6 شیائومی

دوربین سه گانه poco x6 5g

پوکو X6 شیائومی دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است که قابلیت‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای را به کاربران می‌دهد. این دوربین‌ها با امکاناتی مانند فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال تصویر و HDR، تصاویری با کیفیت بالا و جزئیات دقیق را ثبت می‌کنند.

تصاویر ثبت شده داینامیک رنج مطلوبی دارند و جزئیات را به خوبی ثبت می‌کنند. رنگ‌ها کاملاً واقعی به نظر می‌آیند البته در محیط کم نور نویز کمی نیز وجود دارد. در زوم دو برابری، تصاویر همچنان خوب به نظر می‌آیند. تنها گاهی برخی رنگ‌ها اندکی گرم‌تر ثبت می‌شوند که خوب یا بد بودن این موضوع بسته به سلیقه شما دارد. در حالت 64 مگاپیکسلی اصلی، جزئیات معمولی دارند و نویز‌های بیشتری را نشان می‌دهند.

عکس برداری Poco X6

بهتر است عکس‌ها را بیشتر در حالت پیش‌فرض گوشی پوکو X6 5G ثبت کنید. در شرایط نوری نامناسب، عکس‌ها چنگی به دل نمی‌زنند و حالت NIGHT MODE نیز نمی‌تواند به طور قابل توجهی بهبودی در این مورد ایجاد کند. جزئیات کمتر از انتظار هستند و نویز تصاویر تا حد بسیار زیاد و ملموسی افزایش پیدا می‌کند و اینجاست که تفاوت یک گوشی میان رده با پرچم دار مشخص می‌شود!

سخت افزار و باتری پوکو X6

گوشی Poco X6 از شرکت شیائومی یکی از اولین گوشی‌هایی است که از پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 شرکت کوالکام بهره می‌برد. این پردازنده 4 نانومتری در واقع نسخه سریع‌تر پردازنده های گوشی های هم‌رده این گوشی نظیر Snapdragon 6 Gen 1 محسوب می‌شود. این پردازنده به نسبت Snapdragon 695 که در نسخه سال قبل، یعنی گوشی Poco X5 استفاده شده است، یک پیشرفت قابل قبول محسوب می‌شود.

سخت افزار پوکو X6 5G

در تست‌های بنچمارک، گوشی Poco X6 عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و در اکثر تست‌ها رقبای مستقیم خود مانند A54 سامسونگ را شکست داده است. در زمینه پایداری نیز با عملکرد فوق‌العاده از این گوشی مواجه هستیم و افت عملکرد آنچنانی در این گوشی شاهد نیستیم.

در استفاده‌های روزمره، هیچگونه افت عملکرد یا افزایش دمای آزاردهنده‌ای دیده نمی‌شود. همچنین، برای استفاده‌های سنگین‌تر مثل تدوین ویدیو و بازی‌های سنگین، گوشی عملکرد مطلوبی برای بازه قیمتی خودش دارد. درنهایت ” اگر در این بازه قیمتی به دنبال گوشی با بهترین پردازنده و عملکرد عالی پردازشی هستید، قطعا Poco X6 شیائومی یکی از بهترین انتخاب های شماست “.

بررسی پردازنده اسنپدراگون 7S پوکو X6

باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی Poco X6 با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی، امکان شارژ کامل باتری را در 44 دقیقه فراهم می‌کند. گوشی Poco X6 در استفاده‌های نیمه سنگین می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند، با توجه به شارژر سریع، اندکی ضعیف‌تر بودن بخش شارژدهی کاملاً جبران می‌شود.

در کل، عملکرد پکیج باتری از حد متوسط به بالاتر است و سرعت شارژ بالا نیز نکته مثبت و قابل توجه این بخش به شمار می‌آید که در رقبای این گوشی نظیر سامسونگ A54 و A34 شاهد آن نیستیم.

مقایسه پوکو X6 با گلکسی A54

بررسی POCO X6 از نظر صفحه نمایش

POCO X6 (پوکو x6) دارای یک نمایشگر OLED (اولد) است که بخش مهمی از تجربه کاربری را تشکیل می‌دهد:

  • رفرش ریت 120 هرتز
  • اندازه نمایشگر 6.67 اینچ
  • رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل
  • Dolby Vision و +HDR 10
بررسی صفحه نمایش پوکو X6

همگی این ها مشخصات نمایشگر POCO X6 هستند که می‌تواند عملکرد روان و سریعی داشته باشد و با چالش، لگ و کندی مواجه نمی‌شود. همچنین روشنایی نمایشگر به اندازه‌ای است که در زیر نور آفتاب هم کار با گوشی راحت است.

اندازه 6.67 اینچی نمایشگر نشان می‌دهد که این گوشی مناسب برای دیدن فیلم و سریال است و کیفیت نمایشگر آن به سطح یک گوشی پرچم‌دار می‌رسد. این گوشی با قیمت مناسب، نمایشگری با ویژگی‌های نوآورانه و کاربردی ارائه می‌دهد که می‌تواند تجربه کاربری را در یک گوشی میان رده با قیمت حدودی زیر 15 میلیون تومان بهبود ببخشد.

تست اسپیکر پوکو X6

پوکو X6 با دو اسپیکر معرفی شده که طبیعتا انتظار صدای استریو هم از این دو بلندگو داریم. یک اسپیکر در لبه بالایی نقش اسپیکر مکالمه را نیز همزمان ایفا می‌کند و یک اسپیکر در لبه پایینی گوشی است.طبق معمول، اسپیکر بالایی صدای کمتری تولید می‌کند و وظیفه پخش صداهایی با فرکانس‌های بالاتر را دارد.

تست و بررسی اسپیکر پوکو ایکس 6

در نهایت، خروجی نهایی از هر دو اسپیکر، صدایی متعادل و مطلوب را ارائه می‌دهد. این اسپیکرها از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند که به صورت پیش‌فرض نیز فعال است. در مجموع، خروجی صدا کیفیت بسیار خوبی دارد و تفکیک صدا نیز به خوبی رعایت می‌شود.

آیا پوکو X6 5G ارزش خرید دارد ؟!

بر اساس مشخصات و ویژگی‌هایی که پوکو برای این محصول اعلام کرده و تحقیقاتی که تیم موبونقد انجام داده، می‌توان گفت که در این رده قیمتی، پوکو با سابقه خوبی که دارد، این بار هم مخاطبان خود را راضی نخواهد گذاشت و یک گوشی باکیفیت در بخش‌های مختلف را برای علاقه‌مندان آماده کرده است.

بررسی ارزش خرید شیائومی Poco X6

از طرفی رقبای این گوشی هم در برند سامسونگ هم قدیمی شده اند و هم عملکرد ضعیف تری از خود نشان می‌دهند. در انتها به بررسی و بیان مزایا و معایب این گوشی جداگانه می‌پردازیم تا تصمیم را خودتان بگیرید که آیا پوکو X6 5G ارزش خرید دارد؟!

مزایای POCO X6

  • نمایشگر OLED و با کیفیت
  • عملکرد روان و سریع تراشه اسنپدراگون Snapdragon 7s Gen 2
  • دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با جزئیات و کیفیت عالی
  • باتری کارآمد با شارژ سریع 67 واتی
مزایا و معایب پوکو X6 شیائومی

معایب POCO X6

  • نداشتن اسلات کارت حافظه
  • عدم وجود گواهی IP68 (ضد آب بودن گوشی)
  • دوربین سلفی کمی ضعیف تر از رقبا
Amir Mokhtarian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *