منوی دسته بندی

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A05s

معرفی و نقد و بررسی گوشی سامسونگ A05s

چند سالی است که شرکت سامسونگ در حال گسترش و توسعه گوشی های خانواده گلکسی A خود است. در این میان، گلکسی A05 و گلکسی A05s در پایین‌ترین رده قیمتی گوشی های جدید سامسونگ قرار می‌گیرند که در این مقاله به نقد و بررسی گوشی سامسونگ A05s می‌پردازیم.

معرفی و نقد و بررسی A05s

معرفی و عرضه A05s

گوشی سامسونگ گلکسی A05s  ابتدا در مالزی رونمایی شد و کمی بعد به بازار هند هند هم راه یافت تا بتواند بازار خرید و فروش گوشی های پایین رده را تصرف کند. این گوشی حدود 2 ماه است که وارد بازار ایران شده و در تاریخ 1 دی 1402 قیمتی در حدود 5 میلیون تومان دارد؛ البته که هرچه بیشتر از زمان معرفی A05s بگذرد ارزش خرید این گوشی نز بیشتر می‌شود و شما می‌توانید با قیمت کم تری این گوشی را خریداری کنید.

معرفی و عرضه گیکسی A05s در 3 رنگ مشکی، سفید و سبز

حافظه داخلی گلکسی A05s

سامسونگ برای اینکه  قیمت تمام شده نسخه پایه گلکسی A05s را هرچه ارزان‌تر کند به دنبال تولید نسخه پایه با رم 4 گیگ و حافظه داخلی 64 گیگابایت رفته تا قیمت ارزان ترین نسخه Galaxy a05s به 150 دلار یعنی حدود 5 میلیون تومان برسد. البته که این گوشی در دو نسخه دیگر با مدل های رم 4 و حافظه 128 گیگ – رم 6 و حافظه 128 گیگابایت هم عرضه شده که قیمت گوشی را تا مرز 170 دلار نیر می‌رساند.

حافظه داخلی ذخیره سازی گلکسی A05s

خوش بختانه حافظه داخللی گوشی a05s قابل افزایش است و کاربر می‌تواند حافظه گوشی را با افزودن کارت حافظه تا عدد دلخواه و مورد نیاز ارتقا دهد.

صفحه نمایش گوشی A05s

به نسبت گلکسی A04s که سال گذشته معرفی شد، شاهد تغییرات قلبل توجهی هستیم. صفحه نمایش به 6.7 اینچ رسیده و حالا دارای وضوح FullHD (1080 × 2400 پیکسل) با نرخ بروزرسانی 90 هرتز است، که از HD+ بالاتر است.  هر دو گوشی گلکسی A05 و A05s دارای ماژول دوربین پشتی مشابه هستند که طرح آنها الهام گرفته از پرچمدارهای سامسونگ در سال ۲۰۲۳ یعنی Galaxy S23 است.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A05s سامسونگ

طراحی و بدنه گوشی

بدنه این دو گوشی هم زیباتر از نسل قبلی خود شده‌اند. در مورد صفحه نمایش هم تفاوت چشمگیری وجود ندارد و همچنان از ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی استفاده شده است که طراحی قدیمی اما کارآمد است اما حاشیه های نمایشگر در پایین صفحه نمایش کمی زیادتر از حد معمول است و سامسونگ بهتر است در نسخه های بعدی این گوشی به فکر کمتر کردن حاشیه های نمایشگر باشد تا جلوه زیباتری به گوشی داده باشد.

طراحی و نمای پشتی A05s

پردازنده و نرم افزار Galaxy A05s

چیپست هم به یک Snapdragon 680 هنوز قدیمی اما از نظر فنی برتر ارتقا یافته است. شما هنوز از اتصال 5G در این گوشی برخوردار نیستید، اما این یک چیپ 6 نانومتری است، بنابراین امیدواریم که در عمل کارایی بهتری داشته باشد. پردازنده گرافیکی گلکسی A05s هم از نوع Adreno 610 چیپست کوالکام است که عملکرد بسیار بهتری و بهینه تری به نسبت Mali-G52 MC2 که در A04s هم استفاده شده بود، دارد.

پردازنده و رابط کاربری و امکانات گیمینگ A05s

بررسی A05s از نظر دوربین

گلکسی A05s هم مانند برادر کوچکتر خود یعنس گلکسی A05  دارای تغییرات مشابه در دوربین است و دوربین اصلی آن شامل یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید، یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است که همانند سنسورهای گلکسی A04s هستند و در این گوشی نیز می‌توانید علاوه بر ضبط ویدیو با کیفیت 1080 و فریم ۳۰ که در نسل قبلی وجود داشت، با همین کیفیت می‌توانید 60 فریم هم ویدیو ضبط کنید.

بررسی دوربین گلکسی A05s

دوربین سلفی هم ارتقای قابل توجهی یافته است. حالا دارای وضوح بزرگتر 13 مگاپیکسل است و قادر به ضبط ویدیوی FHD است.

محتویات جعبه A05s

جعبه گوشی گلکسی A05s بسیار ساده و کم حجم است.  این جعبه همانند نسخه های جدید گوشی های سامسونگ فاقد آداپتور شارژ است و تنها شاهد یک کابل Type A به Type C و سوزن خروج سیم‌کارت هستیم. علی‌رغم کوچک بودن جعبه این گوشی از استحکام کافی برخوردار است و نگرانی از این بایت نمی‌توان داشت.

محتویات جعبه و آنباکس A05s

ارزش خرید گوشی A05s سامسونگ

باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که قیمت تمام شده نسخه پایه این گوشی به همراه آداپتور شارژ اصلی 25 وات سامسونگ همگی مبلغی در حدود 6 میلیون تومان می‌شود، که رقابلت را برای این گوشی بسار دشوار می‌کند؛ گوشی هایی مانند نوت 12 شیائومی و ردمی 12 و همچنین پوکو M5s همگی گوشی های بی نظیری در این بازه قیمتی هستند که می‌توانید با 6 میلیون تومان تهییه کنید.

بررسی ارزش خرید A05s و جعبه آن

معایب گوشی A05s

گلکسی A05s به نظر می‌رسد یک دستگاه خیلی بهتر و متعادل‌تر از نسخه قبلس خود یعنیGalaxy A04s باشد، اما این به این معنی نیست که بدون عیب باشد. حتی روی کاغذ هم نمی‌توانیم از برخی چیزهایی که ارتقا نیافته‌اند، چشم‌پوشی کنیم، مانند حافظه داخلی eMMC 5.1 که بسیار کند و قدیمی است.  دوربین اصلی این گوشی نیز ارتقا خاصی نیافته و در زمینه پنل صفحه نمایش هم همچنان شاهد حضور پنل OLED در این گوشی نیستیم!

معایب اصلی A05s و A05 سامسونگ

مزایا گلکسی گلکسی A05s

از جمله مزایا a05s می‌توان به دوربین سلفی بسیار با کیفیت به نسبت نسل قبلی و حتی رقبای همین نسل از برند های دیگر مثل شیائومی اشاره کرد؛ علاوه بر اینکه سرعت شارژ گلکسی a05s هم به نسبت قبل بیشتر شده و از همان شارژری که گلکسی S23 پشتیبانی می‌کند هم در این گوشی استفاده شده که همان شارژر 25 وات است.

مزایا گوشی A05s - باتری 5000

نتیجه گیری

اکثر کاربران این روزها به دنبال گوشی های میان رده و حتی پایین رده هستند تا بتوانند حداقل هزینه را برای یک گوشی خوب و کار راه انداز انجام دهند، طبیعتا نباید انتظار یک گوشی بالارده و همه چی تمام را از این گوشی داشت.

اگر به دنبال یک گوشی از برند سامسونگ و با رابط کاربری One UI 6.1 و صدالبته پشتیبانی بلند مدت نرم افزاری هستید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما تا 5/5 میلیون تومان باشد اما اگر اهل بازی هستید و کیفیت و روشنایی صفحه نمایش برای شما اهمیت بالایی دارد می‌توانید به سراغ گزینه های بهتری همچون Note 15 4G و Poco M5s از برند شیائومی بروید.

نتیجه گیری انتخاب A05s

حال انتخاب با شماست! رابط کابری سامسونگ با پشتیبانی بلند مدت آپدیت نرم افزاری، یا صفحه نمایش با کیفیت و امکانات فراوان گوشی های میان رده شیائومی؟!

سینا گلزاده وب‌سایت
من و دوستانم در این سایت به بررسی صادقانه انواع گوشی، لوازم جانبی، لپ تاپ و... می پردازیم و تجربه چندین سالمون در اختیارتون قرار میدیم، ممنون میشم اگر سوالی داشتین پایین این پست بپرسین حتما در اولین فرصت جواب میدم 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *