منوی دسته بندی

گوشی آیفون 5L چیست؟ (ریپک شرکتی)

معرفی آیفون 13 پرو مکس 5L یا ریپک شرکتی و نحوه تشخیص از پک اصلی

این روز ها وقتی صحبت از خرید آیفون 13 پرومکس می‌شود، ناگهان این سوال پیش می‌آید که کدام سری از آیفون را بخریم؟ آیفون 5L (ریپک) بخریم؟ یا نه به دنبال سری پک اصلی این گوشی باشیم؛ یا اصلا به دنبال سری جدید آیفون 15 و 14 باشیم؟!

با اندکی جستجو می‌بینیم که آیفون های سری 14 و 15 تقریبا هم قیمت 13 پرومکس ها هستند!! و این هم دقیقا به خاطر ریجستر شدن این سری از آیفون ها است، حال اگر تصمیم به خرید آیفون 5L داشته باید باید بین سری 5L آیفون 13 و پک اصلی آن یکی را انتخاب کنید، یا اینکه به سراغ بازار دسته دو و کارکرده این گوشی ها بروید که آنچنان توصیه نمی‌شود.

بررسی گوشی آیفون 5L - ریپک شرکتی

آیفون 5L چیست؟

آیفون 13 پرو مکس 5L همان گوشی هایی هستند که به هر دلیل خراب شده اند و توسط نماینده مورد تایید اپل تعمیر شده اند و به احتمال 90 درصد قطعه تعویضی هم دارند، سپس تحت عنوان آیفون نات اکتیو و با جعبه ای جدید (به اصطلاح ریپک) روانه بازار شده اند.

ایفون های با سریال نامبر 5L از نظر مشخصات سخت افزاری نظیر دوربین باتری و حتی پردازنده هیچ فرقی با آیفون پک اصلی ندارند و تنها تفاوت آنها در تعمیری و شاید تعویضی بودن برخی از قطعات گوشی است.

البته این نکته را باید در نظر داشت که به دلیل توقف تولید آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس، هیچ کدام از مدل های آیفون 5L دارای گارانتی خود شرکت اپل نمی‌باشند و تنها شرکت های وارد کننده این گوشی به ایران، گارانتی کننده این گوشی ها هستند که در صورت بروز مشکل می‌توانند گوشی را تعمیر و یا قطعه ای را تعویض کنند.

ایفون 5L چیست؟

انواع مدل آیفون های 5L

آیفون های مدل 5L می تواند برای مدل های نسبتا جدیدتری چون آیفون 13، آیفون 13 پرو، آیفون 5L در بازار ایران پیدا کنید که به دلیل ریپک بودن آن ها می توانید این مدل گوشی ها را با قیمت 50 درصد ارزان تر از مدل غیر ریپک تهیه کنید.

مدل های ایفون 13 5L

لوازم جانبی ایفون های 5L

لوزم جانبی همراه آیفون 5L موقعی که تهیه می کنید شامل یک کابل شارژ دستگاه، سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت، دفترچه راهنمای اپل و استیکر دارای لوگو اپل است. همانطور که متوجه شدید از لحاظ کامل بودن وسایل داخل جعبه گوشی آیفون 5L با پک اصلی هیچ تفاوتی ندارند و خیالتان از این بابت می تواند راحت باشد.

لوازم جانبی و پک آیفون 5L

اکتیو یا نات اکتیو

از نظر اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی های پک 5L با پلمپ مجدد خود شرکت اپل وارد بازار جهانی می شوند که واردکنندگان ایرانی، پلمپ این مدل از آیفون ها را یا خارج از ایران باز می کنند تا گوشی را اکتیو کنند و مجدد پلمپ می کنند یا بدون باز کردن پلمپ و به صورت نات اکتیو وارد بازار ایران می کنند. انتخاب بین آیفون اکتیو یا نات اکتیو این سریال گوشی ها همانند گذشته بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد که در هر صورت ضرری را برای شما به همراه ندارد.

آیفون 14 پرو مکس اکتیو

سریال نامبر آیفون 5L

سریال نامبر آیفون 5L همانند بقیه مدل های آیفون شامل قسمت هایی چون مدل، تاریخ تولید و کشور تولید آیفون مدنظر می باشد. شما می توانید با بررسی کردن سریال پشت جعبه، از صحت اطلاعات آیفون مدنظر اطمینان خاطر پیدا کنید. حال اگر سریال آیفونی که قصد خریداری دارید با 5L شروع بشود به آن ریپک می گویند.

همچنین می‌توانید از طریق سایت اپل و با وارد کردن سریال نامبر آیفون به ریپک بودن یا پک اصلی بودن آن پی ببرید.

نحوه تشخیص آیفون 13 5L

تفاوت کلیدی پک اصلی با ایفون 5L (ریپک)

تفاوت کلیدی پک اصلی با آیفون 5L (ریپک) تنها در نداشتن گارانتی شرکتی خود شرکت اپل است که بخاطر حتی یکبار تعمیر شدن توسط خود نمایندگی اپل دیگر شامل گارانتی نمی شوند. که اگر از ما می شنوید به دلایل زیر تفاوتی شامل حال شما نمی شود :

کاربر عادی آیفون هستید و زیاد به دنبال عکاسی و فیلم برداری نیستید و بیشتر دنبال آیفون سالم و با گارانتی شرکتی ایران هستید و عمر باتری هم برایتان مهم است در این حالت می‌توانید به سراغ خرید آیفون 5L بروید در غیر این صورت اگر به دنبال تجربه اخرین آپدیت های نرم افزاری آیفون و آخرین ورژن های سخت افزاری از پردازنده و دوربین هستید قطعا باید به سمت خرید آیفون 15 بروید.

تفاوت اصلی ایفون ریپک و پک اصلی

مزایا خرید آیفون 5L

به طور کلی خرید آیفون 5L به دلیل توقف تولید خوردن این گوشی و قدیمی شدن آن در کنار قیمت بالا سری های آیفون 13، ارزش خرید پایینی دارد اما به دلایل زیر می‌توان به سراغ خرید آیفون ریپک شرکتی رفت:

  1. آنتن دهی قطعی و قابلیت رجیستری در سامانه همتا
  2. سلامت باتری بالا و عمر مفید بیشتر دستگاه
  3. داشتن گارانتی شرکتی ایران و خدمات پس از فروش
  4. قیمت ارزان به نسبت آیفون پک اصلی
مزایا خرید ایفون 13 5L

معایب خرید ایفون 5L

صادقانه بگوییم اگر وسواس دسته دو و کارکرده بودن گوشی دارید به سراغ آیفون های ریپک نروید! این سری از آیفون ها یک سری قطعه تعویضی داشته اند و اگر با این موضوع مشکل دارید باید بیشتر هرینه کنید و سری پک اصلی آیفون 13 بگیرید یا به سراغ خرید آِیفون 15 بروید، اما به طور کلی معایب ایفون 5L عبارت است از:

  1. نداشتن گارانتی رسمی اپل
  2. توقف تویلد از سمت اپل و قدیمی شدن دستگاه
  3. گرفتن آپدیت IOS کمتر به نسبت آیفون 15
  4. تعمیری بودن دستگاه
  5. اصلی نبودن جعبه دستگاه و ریپک بودن
  6. بازار فروش ضعیف
معایب خرید آیفون فایو ال

آیفون 5L بخریم؟

به طور کلی برای خرید آیفون 5L باید این نکته را توجه کنیم که در حال حاضر قیمت آیفون های ریپک شرکتی یا همان آیفون 5L نصف قیمت آیفون های پک اصلی شرکتی هستند و از این جهت خرید آیفون پک اصلی نات اکتیو و نو توجیه منطقی ندارد.

علاوه بر این آیفون 5L رجیستر شده با قیمتی در حدود 70 تا 80 میلیون تومان در کشور ما معامله می‎‌شود، این درحالی است که قیمت آیفون 15 پرو مکس 256 گیگ حدود 70 میلیون تومان است!!

آیا باید آِیفون 5L بخریم؟

در نهایت پیشنهاد من سینا گلزاده از موبونقد به شما خرید آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس به دلیل بهتر بودن دوربین و پردازنده فوق العاده آیفون های سری 15 است به جای آیفون های ریپک یا حتی پک اصلی گران قیمت، آن هم با قیمیت حدود دو برابر آیفون های 15!

همچنین اگر سوالی در زمینه رجیستر کردن گوشی آیفون یا استعلام اصالت آیفون از سامانه همتا داشتید می‌توانید به مقاله حل مشکل پیامک شناسه دستگاه قانونی نیست (با 3 روش) مراجعه کنید.

سینا گلزاده وب‌سایت
من و دوستانم در این سایت به بررسی صادقانه انواع گوشی، لوازم جانبی، لپ تاپ و... می پردازیم و تجربه چندین سالمون در اختیارتون قرار میدیم، ممنون میشم اگر سوالی داشتین پایین این پست بپرسین حتما در اولین فرصت جواب میدم 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *